emmeny

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Emelie - 5 mars 2012 23:24

Eftermiddagen i skolan blev mycket mer intressant. Blod överallt kan man säga. Vi fick nämnligen labba. Med blod, vårt eget blod. Vi fick, om vi ville, ta ett blodprov och bestämma vår blodgrupp. Att sticka sig själv i fingret är ingen dans på rosor kan jag meddela. Spänningen innan det gått hål i skinnet. Tiden stannade. Luften stod still. Jag kallsvettades. Så, rätt var det var. POFF så var det hål i skinnet. Jag klämde och en liten bloddroppe kom ut. Lirkade ner den lilla droppen i koppen. Sedan ville det inte komma mer blod. Jag kämpade länge och väl med att få i droppar i de två andra kopparna. Efter att ha smetat blod över händerna, blocket och överallt annars än i kopparna lyckades jag iallafall få till ett försök. Och resultatet? Jag är A+.


 


Nog om blod nu. Jag rullade hemåt vid halv fyra, fortsatte planeringen av det stora hemliga eventet. Sedan for jag till ICA, sprang på Memmel och Mamma?! Otippat. Rusade hem igen och lagade köttfärslimpa med potatis, den var inte vacker men god.


Efter maten rusade jag ut till stallet, och hann fixa allt innan det var dags för kvällsfodringen. Puuuh. Hemma vart det lite search, och jag var sämst idag. Men kul var det iaf.


Nu ska jag bädda ner mig, är inte säker på vad vi ska göra imorrn :S Men idag fick jag iaf en ny vän.

   



Av Emelie - 5 mars 2012 10:44

Biologi. Skelett. Kul? Nej. Det är mest repetition. Man är ju ändå undersköterska. Jag längtar efter lunchen.

Av Emelie - 5 mars 2012 06:59

Söndagens stallbravader gick bra. Vi tog oss en tur i solskenet Mary och jag. Hon var lite spänd men det gick bra iaf. När vi kom tillbaka till stallet fick hon gå ut naken en stund medan jag fixade stallet. Camilla kom ut och hälsade på också.

Åkte hemåt vid fyra och fick lite mat i magen, sedan vart det en tur till syster. Hon var lika bananas som vanligt:) Hemma igen gjorde jag en sallad till matlåda och fastande sedan i soffan.

Nu är jag lite nyvaken. Vaknade för en stund sedan men drar mig en liten stund:) mr Robbie vet dock att jag är vaken för han ropar att han vill in.

Ovido - Quiz & Flashcards