emmeny

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Emelie - 11 mars 2012 15:05

Mjaha så var det ett tag sedan igen. Får bli en kort resumé. I torsdags var det halvdag i skolan, en kort men intensiv lektion. Väl hemma igen tog jag en powernap med min bästa vapendragare. Sov lite för länge, då jag hade en miljard saker att göra just den dagen. J kom hem, vi åkte till sura och hämtade pengar.  Fikade där och pratade lite, sedan hem. J fixade mat medan jag gjorde stallet, åt våfflor. Efter maten åkte vi till syster för att hämta upp pengar där med. Så nu är det fixfärdigt med kryssningen och nu kan jag även skriva det här då lilla systern vet nu. Alltså, Cinderella 23-24 mars för att fira lilla systers födelsedag.  


I fredags var det muntligt förhör på biologin, två timmar. Vi fick dra tre frågor som skulle besvaras inför klassen, klart det sämsta sättet måste jag säga. Då vi fick instuderingsfrågor i torsdags. Men det gick väl hyfsat iaf, men som sagt. Inte det bästa sättet att vare sig lära eller förmedla vad man lärt sig. Resten av fredagen rusade iväg. Jag åkte förbi Ica på hemvägen och handlade en sen lunch (då J också var hemma). Så grillad kyckling, potatissallad och baguette fick det bli.


Kvällen spenderades i Västerås med Emelie och TJ. Vi tittade på film och mördade mina tänder. För det var precis det som hände. Jag högg in på en sådan banana skid, och bet av min tand. Så kan det gå. Men eftersom jag panikade då så sa jag inget till dem, sneaky right? Men annars så var det mycket trevligt, även om filmen var av det mindre bra slaget.


Igår hade jag inte mitt stallpass, vilket öppnade för helt nya möjligheter! Dvs att jag kunde se melodifestivalen. Så jag tog en eftermiddagstur med Mary i skogen, vilket var läskigt värre. Sedan åkte jag hem, duschade och gjorde mig vacker (nåväl) och så for vi till mamma och pappa. Åt pizza och drack ett glas rött.


Ovido - Quiz & Flashcards