emmeny

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Emelie - 20 mars 2012 22:28

Okej, så min dag startade ca 7.45 och höll på till 17.40 Den verksamhetsförlagda dagen alltså, sedan hem och planera!


Skoldagen gick bra, jag fick lite planeringstid där på förmiddagen så jag kunde kika lite i böcker och se hur jag vill lägga upp mitt lilla tema. Jag får sköta NO-delen, så det blir mycket att stå i. Det är ju givetvis inget krav men får man möjligheten så tar man ju den, eller? :)


Dock så var det ingen NO idag, utan mest matte. Som tur var för mig (som inte är nåt matte-geni) så var det geometri på schemat. Det gick rätt bra och jag tror eleverna tyckte det var roligt också. Lektionerna slutade vid två, och halv tre var vi på plats i matsalen i den nya högstadieskolan (där mamsen jobbar) för en föreläsning. Den var mycket intressant, och klart lärorik. Jag pratade lite med mamma efteråt och sedan rullade jag hemåt. Kastade i mig maten och for till stallet.


Busan var en lerig tjej idag, lera är lyx! Men det fick bli en snabbvisit där då klockan var närmare åtta och jag hade en del att planera tills imorgon. Puuh. Så kvällen har jag spenderat här med att komma på finurliga lektioner. Vi får se hur det går. Om vi börjar nu, eller nästa vecka. Imorgon ska jag iaf ställa mina frågor till min begrepps undersökning, och på eftermiddagen blir det läromedelsmässa. Spännande!!


Nu ropar sängen. Häääärligt!!


Ja jag får tillbaka på skatten.

Av Emelie - 20 mars 2012 06:57

Tröttmössa idag. Somnade tidigt igår iaf så det var skönt, men risken finns att det blir ännu tidigare ikväll haha. 


Igår kväll tittade vi på Det okända, från Bodaborg. Jag tyckte minsann det var lite läskigt när vi övernattade där. Men, vid sidan om alla spöken så är det en så tragisk plats. Det var tidigare en anstalt för sinnesslöa barn, som man sade förr. Fruktansvärt. Här i trakten fanns ju Sofielund och det var ju inte så länge sedan det stängde igen egentligen. Usch.


Tillbaka till verkligheten, nu ska jag strax bege mig till skolan. Mycket NO blir det idag, förhoppningsvis med glada och pigga barn. Vädret muntrar ju inte upp direkt -snö, blåst och kyla:P

Ovido - Quiz & Flashcards