emmeny

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Emelie - 15 mars 2012 19:14

Det var segt att gå upp imorse, men jag pallrade mig upp i tid iaf. När man väl kommit ut så är det himla skönt att vara i stallet på morgonen. Det gick smidigt att få ut alla hästar idag med, och när de var ute tog jag mig en liten kaffepaus. Efter det tog jag tag i resten av bädden. 6 skottkärror senare var den borta. Puh. Vilket styrkepass, men skönt när det var klart. Lagom till fodringen började det droppa lite från himlen så jag sprang och klädde på Mary igen. Hon fick ju gå ut naken då solen sken på morgonkvisten.


Åkte hemåt och lade mig på soffan, ville sova men det gick inte. Vilade iaf en stund sedan åkte jag ut till Michaela där även vår hovslagare var. Finfika blev jag bjuden på minsann, både rulltårtsbakelse och paj!! Man blir bortskämd. En glad liten kille var med på kafferepet också. 


Efter den mysiga eftermiddagen där begav jag mig hemåt för att ta tag i plugget, men usch så tråkigt det är. Men, jag ska köra hårt nu en stund sedan belöna mig själv. =)

Ovido - Quiz & Flashcards