emmeny

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Emelie - 12 maj 2013 22:28

Jag är lite trött på den här sidan och är därför anledningen till att jag bloggar så sällan. Synd för jag tycker det är rätt roligt att titta tillbaka på mina gamla inlägg. Orkar jag byta plattform igen? Ja, kanske. 

 

Nu är våren här. POFF sa det och så slog allt grönt ut, alla ytor färgas gula av pollen och hästarna vädrar gräs. Mary har slutat att städa sin box, numer ligger det hösmulor kvar vilket var helt otänkbart för bara några dagar sedan. Således har hennes bussiga matte valt att dra ner på höet. 

 

I förrgår bytte jag och Rebecca häst med varann. Jag gled omkring på Kashi (nåväl) och hon fick slita på Memsan. Eller ja, gled gjorde jag väl inte. Jag jobbade på rätt hårt, så hårt att mina trosor förflyttades och jag fick skavsår kring svanskotan. Oskönt är det, jag lovar. Mary fick jobba hårdare, fast det var mest egenvalt. En ny människa gör henne lite skeptisk, en ny människa med krav gör henne upprörd och en ny människa med krav som dessutom inte bryr sig om hennes humör resluterar i en smärre kris. Till sist så kom hon på att det var nog bäst att göra som det var tänkt, det blir ju lite jobbigare att tölta på stället än att trava i ett behagligt tempo. 

 

Igår tänkte jag mig ett lugnt pass, hon hade säkert lite träningsvärk och jag hade skavsår. Vad gör man då? JO, man klär på sig en hjälm och klär på hästen ett träns. Sedan rider man barbacka, i jeans. Hon var superfin, och eftersom jag inte var kapabel till en långkörare och hon var på bästa humör så var det ett kort pass. En trip runt gården, lite jogg och förflyttningar i paddocken, sedan fick vi vara klara. 

 

Efter det passet svirade jag om och åkte till Sura, grillpartaj hos mor och far. Bror med fru var där och så lillasyster. Mycket mycket god mat. Jag åt så jag sprack ungefär, kan till viss del bero på att min kost de senaste dagarna vart något, så att säga, bristfällig. Men ja, jag fick lida lite för det. 

 

Imorse vaknade jag alldeles lagom. I lagom tid, lagom utvilad. Åt frulle, och tittade ut genom fönstret. När syster var här och hjälpte till att ordna uteplatsen började hon kratta lite mossa på baksidan. Den lade hon i en hög som jag skulle köra bort, nu har jag inte riktigt hunnit det. Så vad fick jag då se när jag tittade ut? Jo, hönsparty. I den föredetta högen. Mossa går skitbra att sprätta. Så jag klädde på mig och gick ut och krattade mossa. Det höll i sig hela eftermiddagen, med paus för stall vid några tillfällen. Jag gjorde stallet tidigt men hade missat den lilla detaljen att det var jag som hade intaget så jag fick komma tillbaka. Nu börjar det arta sig med baksidan iaf. Hittade två rosbuskar under mossan, hoppas de tar sig.

 

Imorgon har jag utsläpp igen, och sedan hoppas jag att den utlovade solen lyser hela dagen. På mosshögen. Ja, jag lämnade visst en ny åt hönsen. 

Ovido - Quiz & Flashcards