emmeny

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Emelie - 15 maj 2013 23:17

Förra helgen började det ringa i min telefon. Ett mobilnummer av något slag. Jag trodde först att det kanske var en medlem i vår studiegrupp men kunde inte svara då jag var upptagen med annat. Dagen efter ringde det igen. samma visa då, jag hann inte svara. När jag sedan undersökte saken närmre såg jag att det inte var samma nummer, utan snarlika. Hmm. Telefonförsäljare. Nu är det ju så att mitt nummer är dålt, hemligt, skyddat. Alltså, har någon lämnat ut mitt nummer.

Jag trodde dock i min enfald att samtalen skulle upphöra. Men icke. Jag installerade Truecaller som blockerar angivna samtal, dock ringer det ju en signal först eller så. I fredags när jag och J höll på med hans bil ringde det igen varpå han svarade. Och förklarade bestämt att vi inte är ett dugg intresserade av nån rengöring och att de skulle radera mitt nummer. Bra.

Tills det blev lördag. Då ringde de tre gånger. Och söndag fyra. Sedan har det vart tyst. Tills idag. Tre gånger. Så ja, nästa gång svarar jag och förklarar att det nog lutar mot en polisanmälan. Förutom det måste jag nog byta nummer, eftersom det uppenbarligen inte är skyddat längre. Och det nya, ja det är det inte alla som får.

Ovido - Quiz & Flashcards