emmeny

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Emelie - 22 maj 2013 23:55

Av Emelie - 22 maj 2013 23:52

Av Emelie - 22 maj 2013 23:48

Onsdag vare ja. Min enda dag utan utsläpp denna vecka så jag slog till med en redig sovmorgon. Maskade mig upp vid tiosnåret först. Så där ja. Fixade kaffe och startade datorn för att plugga en liten stund. Tog en paus sedan och kom visst aldrig igång igen. Hoppsan.

Men mitt i min paus ringde grannen och undrade om jag kunde ta in Arkitekt. Självklart kunde jag det. Jag gillar alla hästar i stallet men den mannen är speciell. Så vacker och en stor personlighet. Jag rullade till syster sedan och stal åt mig lite lunch. Tackar som bjuder. Efter det åkte jag på ampeljakt. Nu gick det inte så bra. Ont om tid var det också eftersom jag hade intaget idag. Så inga amplar blev det, skit. Får se om jag hittar några imorrn.

Kom hem och tog in alla hästar, de var smått galna idag. Hopp och studs. Men jag är ju envis som en röd gris så det gick bra. Mockade och fixade åt alla fyra kungligheter sedan. När stallet var gjort åkte jag till Ica och handlade och sen hem för att laga mat. Egengjord pyttipanna blev det idag.

Eftersom energin aldrig verkar ta slut satte jag igång att plantera i krukorna. Det blev rätt så bra. Nu måste jag bara hitta amplar till de övriga. Som sagt, imorgon.

Jag fick också ett glatt besked ikväll, att jag fick en reservplats på en av kurserna jag sökte. Dessutom den jag hade som första val. Hurra!!

Av Emelie - 22 maj 2013 12:12

Igår var det ännu en dag med utsläpp för mig. Älskar att vara i stallet på morgonen! Själva utsläppet gick smidigt som det brukar även om det var täckväder så det tog lite längre tid. Mary fick dock vara naken. Gjorde klart åt alla "mina" hästar direkt på dagen så var det färdigt. Mary hade ju dessutom vilodag.

Gick in, bytte om och hämtade sis för att åka på blomjakt. Jag köpte ett gäng blommor; pelargoner, petunior i olika former och Snöflingor. Fint blir det nog. Även om det inte var riktigt som jag tänkt från början. Efter att ha stuvat in alla blommor i bilen (syster köpte en miljard) fick vi lov att svänga förbi henne för att lämna dem innan vi kunde köpa jord. 5 säckar köpte jag. Här ska planteras!!

Kvällen blev ju lite regnig så planteringen fick vänta ett tag men jag ska nog göra det i eftermiddag :-)

Ovido - Quiz & Flashcards