emmeny

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Emelie - 19 maj 2013 23:29

Gårdagen var fullspäckad!! Åkte till etuna på förmiddagen, hemma fixade jag stallet och pysslade i trädgården. En paus blev det när Monica kom för att se över bilen en sväng. Jag fortsatte ett tag i rabatten och sen gick jag in en stund. -powernap- Kvällen blev mysig. Grillning och mat ute med båda grannfamiljerna och sedan tittade vi på några låtar på Eurovision innan sängen lockade.

Imorse vaknade jag med molande huvudvärk. Drack på tok för dåligt igår. Ajabaja! Gick upp och fick i mig frulle och tog det lugnt en stund. Sedan klädde jag på mig och hämtade Mary i hagen. Vi tog ett barbackapass i paddocken idag. Supermemsan var jättefin!! Här händer det grejer. Det var någon form av western/ dressyr mix. Men hon var mycket positiv till det hela.

Lagom tills jag suttit av (mer exakt, när jag satt av) ringde syster och meddelade att jag skulle infinna mig där kl 14:00. Klockan var då 13:07. Prinsessan av snabba ryck lade i överväxeln och hann spraya och släppa ut häst, fylla på vatten i hagen, packa em-hö, plocka undan, tvätta av sig, byta om och vara i bilen redo för avfärd på 35 minuter. Rätt bra jobbat om ni frågar mig.

Vi for till bror vars son fyller 15 idag. Stora killen! Vi hade alla skramlat till en moped, lyckan var total! Kom hem därifrån vid strax efter 18. J hade då åkt och handlat och tog med sig pizza hem. Vi åt och sedan rusade jag ut till stallet igen. Mockade och packade mat åt Mems, sedan gjorde jag i ordning Kashi. Hade ett kanonpass på henne också. När vi kom in fick hästarna mat och så gjorde jag kväller med en sval dusch! Denna kvava värme är jag inte förtjust i och jag svettades rejält när jag red.

Imorgon är det utsläpp som gäller och sedan lite pluggeri:-)

Ovido - Quiz & Flashcards