emmeny

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

A little touch of snow.

Av Emelie - 27 november 2011 23:27

Idag vaknade jag med buller och bång. Eller inte, jag tog sovmorgon och vaknade när J hade vart och inhandlat och fixat frukosten. Massa gott, men det är ju trots allt första advent. När vi mumsat klart intog jag sängen med biologiboken och läste. Efter en stund fastnade jag vid TVn istället, globen horse show. Vid ett gjorde jag mig i ordning och sedan åkte vi till sura och hoppade in i en grå audi.


Vi for med mamma, pappa och Mathilda till Västanfors hembygdsgård för lite julmarknad. De hade så mycket roliga saker så jag vill nog dit igen. Hihi. Men nu nöjde jag mig med en duk och deras gudomligt goda kolor. En riktig nostalgitrip från när jag var liten, mums. Vill ni ha ett trevligt utflyktsmål så är det iaf att rekommendera. 


Klockan drog iväg som vanligt när man är ute på upptåg. När vi kom hem fixade jag med köksgardinerna och strök dukar och så. Sedan fixade maken mat och därefter gjorde vi stallet. När vi kom ut till bilen sade han att det nog ser ut att kunna bli snö, och sekunder senare började stora flingor falla. Tyvärr smälter de ju direkt, men ändå.. ett steg i rätt riktning.


Hemma från stallet var planen att jag skulle hinna färga om mitt hår, men får ta det imorgon ist. Har iaf beslutat att behålla hårfärgen en stund iaf. Nu ska jag bädda ner mig, imorgon är det skola och dessutom i Eskilstuna. Man vet ju inte hur väglaget är heller. Natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards