emmeny

Alla inlägg under september 2012

Av Emelie - 17 september 2012 22:43

Upp tidigt imorse. Satte på kaffebryggaren och drog på mig ridkläderna. Strax innan åtta rullade jag mot stallet och ett gäng gnäggningar mötte mig när jag öppnade stalldörren. Underbart! Släppte ut allesammans och lagom när jag började bli klar kom Michaela och Oscar med frukost. Räkmacka!! Så mumsigt :-)

När frullen var intagen blev Mary borstad och sadlad så gick vi ut i ridhuset. Ett lagomt pass idag.

Hemma vart det en dusch sedan till syster på en kaffe och därefter vidare till djurmagazinet för att köpa mat till Salle. Åkte till sura sedan för en fika med mamma och mormor.

När jag kom hem var jag vrålhungrig så det blev mat fort som attan. Tok en promenad med Salle och sen spelade jag en liten stund. Nu tittar jag lite på Breaking News.

Av Emelie - 16 september 2012 12:25

Gårdagens eftermiddag och kväll bjöd ju på kräftskiva hos Michaela. Jag kom bara liiite sent men det var hon ju förberedd på. Hann med på de sista grenarna i tre kampen:-) Det var en mysig kväll även om jag kände mig lite osocial. Det var skönt att bli lite distraherad.

Idag har jag hunnit med att tvätta, och sortera tvätt. Frukosten är intagen och nu är jag lite sugen på lunch faktiskt. Lite varmkorv kanske?

Lite senare är det dags för stallet med intag och kvällsfodring.

Av Emelie - 15 september 2012 10:23

En stilla morgon här hos oss. J är iväg och jobbar och jag vaknade för ett par timmar sedan. Har tagit det lugnt under morgonstunden, ända tills nu då jag insåg att kräftskivan börjar kl tre. Och jag, i förvirringens tillstånd har glömt kräftorna:-o

Nåväl. Jag ska väl iaf bege mig till affären nu och inhandla annat. Sedan göra stallet. Rush rush.

Av Emelie - 15 september 2012 00:05

...säger Salle vars nya favo leksak är en liten älg från Ikea.

Av Emelie - 14 september 2012 22:47

Idag var det dags att lämna in uppsägningen av lägenheten och garagen. Känns oerhört spännande och samtidigt naturligt på något vis. Kommer säkert att kännas lite konstigt till en början men bättre kan det ju knappast bli. 200 kvadratmeter, gott om utrymme för oss och djuren :-) Nu längtar jag!!

Annars idag?
Jag och J åkte och köpte spån sedan vart det stallet. Mary och jag tog ett pass i paddocken och hon var mer nöjd med tempot idag:-) Sedan har vi slöat vid Tvn resten av kvällen.

Av Emelie - 14 september 2012 12:04

Går fortfarande kring i en dimma, orkar inte ta tag i något. Begreppet "glider omkring" har fått en ny mening. 


Igår blev jag iaf utlurad på en tur i skogen med Mary och hennes flock. Då fröken har stått ett par dagar plus att de är inne tidigare om eftermiddagarna nu, gjorde att det var en mycket pigg tjej. Vi tog oss igenom skogen och ut på en grusväg där vi skulle trava. Mary tyckte vi skulle galoppa och var mycket upprörd över gångartsvalet hos piloten. Vi kom hem helskinnade iaf.


J fixade min bil igår, skönt att den inte behövdes lämnas in. Och jag är ju nöjd så klart att jag har en bil att köra med. 


Nu ska jag återgå till mitt rensande, mycket att slänga! Snart kommer J hem så då får vi se vad vi hittar på. Borde iaf åka och reklamera kattmat.

Av Emelie - 12 september 2012 22:10

Jag lyckades somna till slut igår, men det tog sin lilla tid. Imorse fick jag ett mess från syster med ännu en tråkig nyhet. Som om det inte räckte nu? Dessutom var mamma inne på akademiska i Uppsala idag. Jag åkte till min syster dit min bror också kom. Idag var jag oerhört tacksam över mina syskon. Jag är inte speciellt nära min bror, men dagar som dessa behöver man sin familj. Vi behövde alla prata, sätta ord på hur vi känner.

Vi for till mormor sedan, Inger är där fortfarande så vi fikade och pratade. På tillbakavägen började lampan för handbromsen att blinka, och sedan valde den att lysa ständigt. Jag släppte av syskonen och for hemåt, fortfarande med en lysande lampa. Hemma tog J bilen en sväng, och tappade bromsverkan helt! Tur att det inte var en halvtimme tidigare när jag körde på 66:an.

Idag har vi iaf tackat ja, äntligen något att se fram emot! Men, de närmaste dagarna ska jag bara fokusera på mig själv.

Av Emelie - 11 september 2012 23:37

Det har vart en tuff vecka, både fysiskt och psykiskt. Så trött som jag vart de här senaste dagarna har jag aldrig vart. Jag gick och lade mig tidigt ikväll men min kropp ville annorlunda. Eller iaf mina stackars ben. Det kryper och värker, och hur jag än vrider och vänder mig får jag ingen ro. Nu gav jag upp och gick och tog värktabletter. Får hoppas att det släpper nu, för jag behöver verkligen sova.


Ovido - Quiz & Flashcards