emmeny

Alla inlägg under november 2012

Av Emelie - 25 november 2012 00:06

Igår var det alltså äntligen dags att joina de andra i Black ops II. Jag körde några matcher där på kvällen och fick en liten uppfattning om spelet.

Vissa barnsjukdomar förekommer givetvis, som lag, problem med uppkopplingen, att folk blir kickade och att det fryser. Sånt kommer att lösa sig med tiden. Och eftersom jag var 11 dagar efter de andra så har jag förmodligen sluppit den mesta frustrationen.

Spelet i sig då? Ja, grafiken är ju inte så märkvärdig. Det känns som att de ligger långt efter konkurrenterna när det gäller den grafiska biten. Jag har lite svårt att förstå hur ett spel kan se likadant ut som för 2, 3 tom 5 år sedan. Mycket har hänt sedan dess men inte i Call of Duty-världen.

Nu är det ju inte därför jag spelar cod, för grafikens skull utan för att det är snabba, intensiva online matcher. Run and Gun helt enkelt. Och ja, så är det ju. Det känns som ett cod, men ändå inte riktigt. Banorna ska vara små, men dessa känns trånga och mer enformiga än tidigare. Vapnen (av de jag testat) känns rappa men effekten och känslan uteblir.

När jag kom in igår var det en som sade att jag aldrig skulle köpt spelet, att det inte värt pengarna. Så illa tycker jag inte att det är, och jag kommer förmodligen att gilla det mer med tiden. Jag hatade ju faktiskt första blops och spelade det knappt under de två första månaderna. Så än finns tid att växa i kavajen. All I know is, the elbil purple peacock is back in the game!!

Av Emelie - 24 november 2012 23:50

Gårdagen var min sista vfu-dag. Det var en rätt bra dag. Jag måste dock tillbaka på måndag eller tisdag och få min studentbok ifylld.

Efter skoldagens slut köpte jag fikabröd och åkte till mamma. J kom också dit. Hemma igen vart det stallet medan J var iväg till Ramnäs. När han kom tillbaka åt vi och sedan var det dags för blops 2!!

Av Emelie - 22 november 2012 07:01

J väckte mig denna morgon men jag låg kvar en liten stund och drog mig. Strax innan 6 klev jag upp och tog en dusch, snacka om uppvaknande! Det är liksom lite svårt att få till vattentemperaturen. Hihi.

Nu har jag intagit frukost och ska strax ta min väska och gå ut till bilen. Trevlig torsdag :-)

Av Emelie - 21 november 2012 21:58

Woohoo bilderna kom med! Fantastiskt.

Jag måste erkänna att efter mitt förra inlägg tog jag mig en powernap. Jag och katterna gosade ner oss i sängen och slumrade en stund. När jag vaknade tog jag lite mellanmål och spånade på kriterierna. Pratade lite med Emelie också.

J kom hem och följde med mig till Granngården för att köpa mat till Mary. Nu äntligen är foderstaten i balans. Får se om jag får lov att öka lite energi sedan bara. Stannade till i stallet innan vi gick in igen. Fixade lite mat och så, och lite fika för fd grannen kom förbi.

Nu har vi gjort kväller. Imorgon är näst sista dagen i skolan för den här gången.

Av Emelie - 21 november 2012 21:49

Av Emelie - 21 november 2012 12:57

Vad mycket man hinner med på en förmiddag!

Jag vaknade tidigt så jag kunde i godan ro ta en kopp kaffe innan det var dags att gå ut till hästarna. Där gick det ovanligt snabbt, eller så var jag där tidigare än vanligt. När alla var ute mockade jag och sopade av innan jag gick in. Åt frukost och pratade lite med sis. Sedan körde jag en tom omgång i tvättmaskinen innan jag laddade den med tvätt. Två maskiner har jag hunnit med hittills.

Jag har packat upp kartongerna i mitt rum och bytt gardiner där. Mitt i alltihop lunchfodrade jag också :-) Jag är rätt nöjd med vad jag hunnit hittills.

Nu ska jag ta det lugnt en stund innan det är dags att hänga nästa maskin.

Av Emelie - 20 november 2012 22:14

Att kliva upp denna morgon var inte det lättaste. J väckte mig innan han åkte men jag lyckades somna om en stund till, men masade mig upp så jag kom iväg i tid iaf. Tur att det inte var is på rutorna.


Skoldagen gick riktigt bra, den var lugn och skön. Eleverna skulle utvärdera det område jag har hållt i samtidigt som jag ville stämma av vad de kunde. Det verkade som att de flesta hade tyckt om variationen i undervisningen. Satt kvar ett tag med deras arbeten och skrev lite kommentarer. Rullade hemåt i mörkret (jag tror bestämt att det är vinter i antågande) och stannade till på ICA. Sedan hem, pysslade lite här och gick ut i stallet. Mary fick sig en välförtjänt vilodag idag.


Inne igen tog jag tag i lite lådor och packade upp. Efter en stund kom J hem och jag började med maten. Han tände en brasa i kakelugnen under tiden. Det blir inte mycket bättre än att ligga och lyssna på eldens sprakande.


 


Nu ska jag strax göra kväller. Ska bara fixa lite nere i köket innan. Imorgon har jag ledigt från VFUn eftersom det är studiedag så istället blir det en morgon i stallet. Inte helt fel =)

Av Emelie - 20 november 2012 21:04

Igår var en utmattande dag i skolan. Trots att jag enbart hade två lektioner, men eftersom de skulle konstruera blev det rätt vilt. Jag slutade tidigt och åkte in till stan. Stannade till på hööks och kikade sedan mötte jag upp J på Ikea. Vi köpte lådor till källsorteringen och sedan en postlåda på Clas Ohlsson. Kan vara bra att få post har jag hört :-)

Hemma igen vart det lite mellanmål innan jag gjorde stallet. Jag var oerhört seg därute, tror det tog närmare fyra timmar! Men det var ju ingen brådska. Mary och jag tog oss ett pass i ridhuset och det gick sådär. Vi var inte helt ense om vad vi skulle göra.

Inne i stugan igen blev det lite mat Det blev tidigt i säng sedan så ögonlocken nästan trillade ner av sig självt.

Ovido - Quiz & Flashcards