emmeny

Alla inlägg under november 2012

Av Emelie - 17 november 2012 00:01

Av Emelie - 16 november 2012 23:58

Av Emelie - 16 november 2012 23:53

Jag tror jag har sträckt mig. Så måste det vara. I förrgår kväll när jag lagt mig kände jag av det, en brännande känsla i sidan/ryggen. Igår morse var det borta men sedan på kvällen när jag red kom det tillbaka. Och det var ännu kvar under dagen idag. Så ingen ridning för mig idag. Hoppas att det är borta imorgon med.

Av Emelie - 15 november 2012 22:17

Jag blir så trött på att det nästan aldrig funkar att ladda upp bilder med appen. Med Android-appen funkade det alldeles utmärkt men inte med iPhonen. Hur som så var det meningen att det skulle vara en bild på mitt fina kök där imorse, istället hänger sig appen och publicerar ett bildlöst inlägg fyra gånger. Tråkigt.

 

Nåväl. Skoldagen var helt fantastisk. Lugn, skön. Jag åkte vid två, direkt hem. J körde hit de lurviga grabbarna imorse så fyra gröna ögon blängde på mig när jag kom hem. Hihi. De har boat in sig under dagen, så det dröjer nog inte länge förrän det är catrace här inne. Jag tog en kopp kaffe sedan gick jag ut och fixade till Mary, fick hjälpa till att ta in ett par kusar också. Sedan gick jag in igen och skrev lite på loggboken. USCH. Belöningen fick bli att koppla in ps3an. Så det gjorde jag, och provade en match mw3. Inte illa. Lite lagg men om det var jag eller lobbyn vet jag inte. Fick 18-9 iaf så det var ju godkänt. Stängde av och åt lite mat, dvs. pizza från igår. Pysslade med lite kläder och annat innan jag gick tillbaka ut i stallet.

 

Vi jobbade på lite i ridhuset, Mary ville vara vildhäst idag. Hon har en vilja av stål den damen, tur att jag är envisare än henne. Mot slutet lyssnade hon riktigt bra, mest framåt såklart, men även bakåt och åt sidan. Då var jag nöjd (och svettig).

 

Nu ska jag göra natt, 1330 ord skrivna hittills. Det blir att ordbajsa duktigt för att få detta att gå ihop. 

Av Emelie - 15 november 2012 06:33

...in my supersized kitchen ;-)

Av Emelie - 14 november 2012 22:44

Nu ligger jag här. I min säng i det stora huset. Känns det konstigt? Nja, inte så värst. J fick hjälp att flytta alla de stora sakerna idag så se hyrde kärra och konkade hit madrasser, soffa, vitrinskåp mm. Så från och med idag bor vi här:-)

Av Emelie - 13 november 2012 22:38

Idag var det alltså release av black ops 2. Något som jag sett fram emot ett tag. Nu får jag dock vänta ett tag till.

För stunden är det helt enkelt annat som behöver prioriteras. Min bil vill ha en kamrem, Mary måste ha ett täcke, och så är det en del jag vill ha till huset såklart. Dessutom är ju tiden rätt knapp these days. Så ja, jag får vänta. Men snart, är jag tillbaka!

Av Emelie - 13 november 2012 22:31

Tyvärr inte BO2 varianten, utan Emelie-varianten. Jag försov mig idag med, så jag vart sen imorse. Dåligt!! Så därför är jag tidigare i säng ikväll.

Skoldagen gick bra. Det var ett mediakaos dock då radio P4, lokaltidningen och TV4 var och intervjuade segrarna. Strax innan tre kunde jag åka så jag stannade till vid mamma en stund innan jag åkte hem. Bytte om och åkte till stallet sedan. Fixade Mary direkt och gick ut i ridhuset. Hon skötte sig bra men det var lite distraktionsmoment i ridhuset då en annan kuse var lite pigg och skuttade runt. Men på det stora hela är jag nöjd. Det är dock inte mina lår, Shit vilken träningsvärk jag har!! Bara att jobba bort:-)

Huset var tomt nu. Det som är kvar är det som ska upp på vinden och det skulle J hjälpa till att bära upp imorgon. Jag åker direkt dit efter skolan, jag lämnade stallkläderna där så att det bara var att byta om och gå ut.

Nu är det på gång!!

Ovido - Quiz & Flashcards