emmeny

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Emelie - 24 februari 2012 21:49

Jag har haft en högst osmidig dag, eller ja.. En otursdag kanske?

 

Imorse när jag skulle fara hade jag ingen bilnyckel, den låg i Js ficka, fick rota efter extranyckeln. Hoppade in i bilen och startade...Ingen musik?! Nåväl hade hörklurarna till iPhonen i bilen så det fick bli så. Rullade iväg, motsols men ack så härligt. När jag svängde av vid hällbysvängen vid motorstadion höll jag dock på att kana av vägen och ner i det inte så lilla diket. Hjärtat i halsgropen. Skolan flöt på någorlunda smidigt och jag rullade mot Västerås efteråt.

 

Mötte upp J på IKEA och åt lunch. Spillde såsklägg i knäet. Nere i p-huset igen skulle jag fiska upp bilnycklarna ur fickan, då rullade snusdosan ut. Och fortsatte rulla. Så Emelie får den smarta idén att sätta foten lite lätt på den så den stannade. Det gjorde den, och exploderade. Alla snusar låg på det äckliga golvet. Jahopp.


Åkte till syster och plockade upp henne och Tara, sedan for vi till Rusta. Tittade på färg och allt som behövs. Köpte istället schampo. Åkte till Erikslund där syster bara måste in på Pickaboo, så då vart det så. Jag högg tag i ett sånt rostfritt litermått, sedan ramlade det. Ljudet av rostfritt stål som faller som bowlingkäglor var det ingen som undgick att höra. Åkte till Hööks, köpte grep. Sedan till shoppingcentret, där jag hittade en topp, mascara och nagellack. Kul.

     

Släppte av syster och systerdotter, hem och bytte om, sedan stallet. J följde med då han skulle prata med Uffe. Jag fixade under tiden och så bestämde J att han och grannen skulle fara till stan för att handla så då passade jag på att rida. Mary var himla fin idag, så jag är mycket nöjd. 


Dagen har väl inte vart så illa, men så typiskt mig att klanta till det.

Ovido - Quiz & Flashcards