emmeny

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Emelie - 28 februari 2012 23:22

Det där var helt klart kemin from hell, fy fan. Jag hoppas verkligen att jag får godkänt på det efter morgondagen pass. Så jag kan lägga det i avklarat-listan. Nu är den iaf skickad och Lars har mejlat att han tagit emot den.


Ridningen gick så jädra bra, jag anade att det kunde bli kämpigt då jag hämtade Mary precis när hon fått lunch. Inte så nöjd då, fröken. Innan hade jag lagt ut lite sockerbitar och bommar i ridhuset. Så fort jag satt upp så var hon med på noterna. Så kul!! Och mycket bättre tempo över bommarna nu. 

Solbadare.




Efter stallet vart det hem till skrivande, och tog sedan en paus med lite spelande. Som vanligt så försvann tiden. De är bra goa mina grabbar, galna minst sagt men det är ju jag med. De nya kartorna kom ut idag, men det var väl inte så mycket att hetsa upp sig för. 



Nu ska jag mysa ihop mig en stund. Inte så kul att vara sjuk.

Av Emelie - 28 februari 2012 10:11

Jag har haft en jobbig natt, av olika anledningar. Nu har jag suttit och klurat på kemin; ättikssyra + glykol =en ester men ättiksyra + glykol +myrsyra = ? Mycket att tänka på.


Nu ska jag dra på mig lite stallkläder och fara till Mary. Har bokat ridhuset kl 11, skönt att få komma ut i luften lite. Har ont i halsen och är hängig men lite frisk luft skadar inte. Ridningen i sig blir lugn=) 

Ovido - Quiz & Flashcards