emmeny

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Emelie - 10 januari 2013 23:12

Nu är det kväll i Ekeby igen. Vinden viner som sjutton runt husknuten.

Skoldagen gick fort. Vi byggde en kartonghäst och jag ritade av ett foto på Salle. Kom hem och åt lite lunch innan jag bytte om och gjorde stallet. Det gick snabbt och smidigt, så strax innan tre gick jag och Rebecca ut och byggde cavaletti.

Premiärritten över bommar ( och kanske världens längsta hinder) med den nya sadeln gick bra.

När jag kom in igen gjorde J upp en brasa i kakelugnen och sedan somnade jag på soffan. Lite sent för en pn men så är det ibland.

Imorgon väntas en intensiv dag så det är bara att hålla i hatten:-)

Av Emelie - 10 januari 2013 08:58

Nu sitter jag i skolan med en kaffe. En halvdag är det som gäller idag innan jag kan "ta helg". Dock så står en massa måsten på schemat inför helgen. Tentan ska skrivas, blommor ska beställas och det MÅSTE städas hemma.

Imorse gick jag upp i vanlig tid. Duschade, drack kaffe och åkte. Ändå var jag så tidig att jag fick plats på studentparkeringen. Det tackar jag för. Det är för övrigt första gången sedan jag började högskolan.

Av Emelie - 10 januari 2013 08:55

Idag hade vi alltså en heldag med bild. Vilket visade sig innebära.. En heldag med bild. Vattenfärg och kladdkritor. Det var ju inte så ansträngande. Skrattade gjorde vi också.

Vi fick sluta två timmar tidigare och eftersom jag är så storsint körde jag hem kakan och TJ till stan innan jag rullade hem. Hemma tog jag mellis och gjorde stallet. Mary var inte på humör idag men så är det ibland. Imorgon ska vi jobba lite med cavaletti så då är hon nog på hugget.

Nu väntar sängen. Tröttmössan är på.

Ovido - Quiz & Flashcards