emmeny

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Emelie - 12 januari 2013 23:53

Då min plan sprack igår med att komma hem tidigt vart det bara ridning på en häst, istället för två. Det var dags för veckans pass på Kashi igår. Det kändes rätt så bra, hittade lite fler "knappar" denna gång:-) Det ger verkligen en hel del att rida henne, mycket lärorikt:-)

Mary fick en liten vilodag igår men jag tänkte att det kanske kunde vara bra då hon har känts lite loj. Men idag var det dags igen. Min plan för dagen var galoppfattningar, men den sprack. Hon var mer framåt idag men efter första galoppen var vi inte alls sams. Hon ville hemskt gärna köra sitt eget race, det ville inte jag. Att jag dessutom hade träningsvärk från gårdagen underlättade inte. Vi hade inte en bra dag helt enkelt. Det slutade med att Rebecca satt upp. Det var kul att se, Mary fann sig ganska fort och var superfin på slutet:-) Så imorgon tar vi nya tag:-)

Av Emelie - 12 januari 2013 23:43

Igår skulle jag vara smidig tyckte jag. Det gick inte så bra. Jag gick ut till stallet på morgonen och mockade åt de tre kusarna sedan tänkte jag att om jag hämtar min syster tidigare, kommer vi iväg tidigare och jag kommer hem tidigare. Så jag fixade inte maten till hästarnarna då.

Jag gick in, åt frukost och donade lite. Sedan lyssnade jag på klassisk musik inför redovisningen på torsdag, försökte hitta en melodi som passade. Tiden rann lite iväg men till sist kom jag iväg till sis. Det blåste som sjutton och jag höll på att blåsa av vägen. Till sist kom vi till sura och beställde arrangemanget till begravningen. Sedan åkte vi till släggan och åt lite mat. Vi bestämde att svänga förbi Surastallet och säga hej till lillasyster också, när vi ändå var i krokarna. Därefter hem till mamma och pappa för en fika.

Körde tillbaka systern hem till henne och rullade sedan hem till mig i blåsten. Kom in, bytte om och gick ut till stallet.

Ovido - Quiz & Flashcards