emmeny

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Emelie - 13 januari 2013 19:00

Just nu ligger jag på soffan framför brasan som sprakar i kakelugnen. Har mått i mig middag, makaronilåda som maken tillagat.

Eftermiddagen spenderades ju i stallet. Hästarna var lite på tårna idag, antagligen på grund av att det blivit lite kallare igen. När alla var inne fixade jag i ordning Mary och gjorde Rebecca sällskap i ridhuset. Det gick si så där till en början men på slutet var hon så fin. Jätte kul! Nu har jag gjort upp en plan för de kommande veckorna. Om jag följer den återstår ju att se men det är lite att gå efter iaf så vi inte fastnar:-)

Av Emelie - 13 januari 2013 14:10

Hittils denna dag har jag hunnit med... Inte så mycket faktiskt. Jag har försökt plugga lite men det går så segt. Men nästan en sida har jag fått ihop iaf.

Om en timme ska jag iaf ta mig ut till stallet och fixa, sedan har jag intaget. Och därefter blir det lite ridning. :-)

Av Emelie - 13 januari 2013 00:02

Imorse när vi vaknade utbrast jag; IKEA-FRUKOST!! Och så vart det, även om det blev lite jäktigt att hinna. Och nä, det var ingen höjdare att komma dit när det gottigaste var slut. En skapligt bastant frulle fick vi dock i oss. Sedan gick vi lite i affärer. J köpte whisky-stenar och en nummerskylt i emalj till huset. Jag hittade en klänning (det är ju snart sommar) och ett par byxor på rea.

Vi rullade hemåt och jag fixade mat och mockning i stallet. Sedan gick jag in och tog tag i tentaskrivandet. Det höll i sig en kort stund sedan ville jag hellre byta gardiner i köket. Jag städade bort alla julgrejer igår så det kändes lägligt. Mycket ljust och fräscht vart det :-)

Kvällen spenderades hos grannarna med lite pizza och vin. Mycket trevligt:-)

Av Emelie - 13 januari 2013 00:01

Imorse när vi vaknade utbrast jag; IKEA-FRUKOST!! Och så vart det, även om det blev lite jäktigt att hinna. Och nä, det var ingen höjdare att komma dit när det gottigaste var slut. En skapligt bastant frulle fick vi dock i oss. Sedan gick vi lite i affärer. J köpte whisky-stenar och en nummerskylt i emalj till huset. Jag hittade en klänning (det är ju snart sommar) och ett par byxor på rea.

Vi rullade hemåt och jag fixade mat och mockning i stallet. Sedan gick jag in och tog tag i tentaskrivandet. Det höll i sig en kort stund sedan ville jag hellre byta gardiner i köket. Jag städade bort alla julgrejer igår så det kändes lägligt. Mycket ljust och fräscht vart det :-)

Kvällen spenderades hos grannarna med lite pizza och vin. Mycket trevligt:-)

Ovido - Quiz & Flashcards