emmeny

Alla inlägg den 3 november 2013

Av Emelie - 3 november 2013 23:04

Trots starten på dagen så piggnade jag till rätt fort. Jag fixade stallet och hjälpte till vid intaget. Det började ju plötsligt regna så då är det skönt om man får lite hjälp. Inne började jag städa mitt kontor, eller ja. Mest sortera papper. Det gick sådär kan man säga. Måste skaffa MASSOR av pärmar till allt material.

Eftermiddagen försvann i ett swish. Sedan åkte vi till ICA och så vart det mat. Efter maten bytte jag om till pyjamas, trimmade ögonbrynen och drog på en ansiktsmask. Lite feelgood så där. Sedan har jag planerat för morgondagen. Både plan A och en plan B. Ifall vädret är taskigt. Vi får se vart vi hamnar.

Nu är det Natti. Upp i ottan imorrn.

Av Emelie - 3 november 2013 13:17

Jag är inte ung längre. Idag är jag aningen mör kan man säga. Och jag har träningsvärk i ena benet. Allt dansande.

Imorse blev det en engelsk frukost för att kompensera. Jag snodde ihop lite scones, stekte bacon och gjorde omelett. Gott var det.


Nu måste jag nog svabba av mig lite och gå ut och svettas i stallet tror jag.

Av Emelie - 3 november 2013 02:30

Igår(fredag) morse hade jag utsläpp, så det vart en tidig morgon på Ekeby. Mary fick vänta till sist då jag tänkte passa på att motionera henne redan på morgonen. Eftersom Tordagens pass var något, hur ska man säga, ofokuserat så blev det longering.

Vi jobbade lite med tempo inom gångarterna och hon kämpade på bra. Jag tänkte avsluta med en promenad runt gården och tänkte att soppåsarna kanske gick att hänga på öglorna på longergjorden. Det gick prima!

Sophämtaren Mary.

Ovido - Quiz & Flashcards