emmeny

Alla inlägg den 10 november 2013

Av Emelie - 10 november 2013 22:43

Igår åkte vi till sura på eftermiddagen/kvällen. Vi blev bjudna på lite mat och tittade på en film om ett tågmodellsbygge. Sånt där man gör en lördagkväll. Eller? Men ja, det var intressant faktiskt.

Vi åkte hemåt och eftersom inte klockan var så mycket som vi trodde vart det ett par matcher cod innan sänggående. Gick hyfsat kan man säga.


Imorse vaknade jag med dunder och brak. Nej, nu ljög jag. Jag vaknade sent och fick minsann masa mig ut till stallet iförd min pyjamas då Mary inte hade nån lunch ute. Att denna lunchpåse inte gavs till henne direkt skapade viss irritation hos damen i fråga. Inne vart det en snabb frukost och ombyte innan jag åkte för att rädda syster då det var visning på hennes hus idag.

Vi åkte hit och drack kaffe och pratade lite. Eftersom hon är i fas ett av rökavvänjningen behövs en ständig ström av aktivering. Således begav vi oss till Åsby. Tittade på det ena och det andra, mest julsaker. Sedan vart det en fika där med. Kaffe och räkmacka.


Jag köpte en farsdagspresent också. Sedan körde jag hem systern och åkte till sura för fika nr 3(!!). Vi bokade biljetter till Globen också. Lillasyster och jag åker på söndagen. Blir kul och alltid härligt att få lite inspiration. Küren är ju då:-)

Kvällen blev sen i stallet men det gjorde inte så mycket att kvällsmaten också blev sen när jag tryckt i mig så mycket ändå idag.

Av Emelie - 10 november 2013 01:34

Hon ja, den lilla bruna bönan. Vi tog ett ordentligt pass i ridhuset igår (fredag). Skrittade fram länge, med skolor och skänkelvikning. Sedan kort med trav för att gå in i galopp rätt fort. Hon var pigg!! Så pigg att det inte vart mer galopp det passet. Istället fokuserade vi på tempoväxlingar i skritt och trav tillsammans med sidvärtsrörelser. Hon blev nog lite tröttare av det iaf.

Idag vart det ingen ridning. Vi skulle till sura så det fick bli snabbt i stallet. Och så här hade fröken pyntat sig idag;

Andra sidan var värre. Och manen! Tur att jag flätade svansen igår:-P

Av Emelie - 10 november 2013 01:25

Min sista VFU-dag, iaf min officiellt sista. Jag ska tillbaka vecka 47 och köra ute med den andra gruppen i teknik. Det var en bra morgon där och fick fina ord av min handledare som avslutning.


Jag åkte från sura mot stan när vi var klara. Hade tänkt åka och lämna blodprov men de hade tydligen stängt på fredagar. Istället vart det lunch med Monica på Erikslund där vi gick in på biltema och på Hööks också.

När jag åkte in fick jag ett samtal och blev kallad på anställningsintervju. Spännande! Vi får se hur det går.

När jag lämnat av Monica stannade jag förbi hos syster för att dricka kaffe och prata lite. Hon hade en del pyssel för sig då det är visning på huset imorrn (söndag).

Hemma hos mig åt jag mellanmål och gjorde stallet. Sedan vart det en tidig sänggång.

Ovido - Quiz & Flashcards