emmeny

Alla inlägg den 14 november 2013

Av Emelie - 14 november 2013 21:52

Att vara på föreläsning kan vara en lärorik och inspirerande upplevelse. Det kan också vara motsatsen. I synnerhet när föreläsaren inte ens själv tycker att det är relevanta aspekter för oss just nu. Tack. Utvärderingen av kursen kommer nog att visa på just detta.

Under den lite längre pausen åkte vi ju som sagt till Ikea för lunch och eftersom min bil slogs med en annan bil av större och nyare modell åkte jag och Veronica förbi Js jobb för att visa upp den. Jag fick order om att tvätta den snarast så vi passade på direkt.


När bilen var ren(are) och framför allt saltfri kollades däcktrycket och sedan åkte vi tillbaka till högskolan. Eftermiddagen var ju, precis som förmiddagen, ett praktexempel på slöseri med tid.

Mina klasskamrater var hemskt inspirerade.


Rullade hemåt och kollapsade i sängen efter att ha intagit lite eftermiddagsmål. Äta är dumt. Punkt. Vilade en stund innan middagen som jag petade i mig innan jag gick ut i stallet. Vilodag för Mems. IG, men valmöjligheterna är ganska begränsade ibland.

Nu har jag lagt mig. Förhoppningsvis får jag en god natts sömn och vaknar piggare imorgon.

Av Emelie - 14 november 2013 17:08

Vissa dagar är bättre än andra och detta är inte en sån dag. Magen är inte alls bra. Från att ha gått i perioder har jag nu blivit van med att det ständigt är en viss grad av värk. Men idag har det vart rätt jobbigt.

Dagen blev ännu bättre av att min bil blev påkörd. Vi hade en längre lunchpaus från föreläsningen och åkte därför till Ikea för att äta. När vi precis parkerat i parkeringsgaraget rammade hon min sida. Nu var det ju lite flyt att bakkofångaren är i plast för det var den som tog det. Det vart väl inte så illa på min som tur var, men hemskt onödigt kan tyckas.

Av Emelie - 14 november 2013 07:36

Igår morse rullade jag iväg för att möta chefen för verksamheten. Intervjun gick rätt bra, iaf så var det en bra känsla efteråt. Åkte hem igen sedan och skrev på rapporten. Det tar sig minsann.

Mary fick springa av sig i ridhuset en stund igår då jag hade lite för ont för att kravla mig upp på hästryggen.


Nu har jag ätit lite frulle och sitter med kaffet. Ska strax byta om och åka mot skolan. Sista föreläsningarna på lärarprogrammet har vi idag och imorgon. Spännande. Eller inte alls faktiskt. Men det som kommer efter är ju spännande. Oavsett var det blir.

Ovido - Quiz & Flashcards