emmeny

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Emelie - 11 november 2013 23:30

Det har varit full rulle hela dagen. Vaknade tidigt och tog ut hästarna som fick lunch direkt då jag skulle iväg. Duschade och bytte om sedan skrapades det rutor för fulla muggar ett tag. Frost it is! Åkte in mot stan och plockade upp Veronica. Ingen av oss hade ätit frukost så det vart Ikea som fick stå för den.

Åkte till läkarmottagningen sedan för att lämna blodprov. Det gick rätt fort men det vart bara ett och ett halvt rör, efter det slutade det att rinna så det tog väl slut. Med omplåstrad arm och lite blod fattigare kunde vi sedan styra kosan mot Hallsta. Vi satte igång med våra projekt på en gång. Hon ritade tarmar och jag ritade timmerstugor. Kontraster.

Vid tre bytte vi om och gick ut till stallet då jag även hade intaget. Mockade åt Mary och sedan plockades kusarna in. Veronica var observatör men sedan tyckte jag att hon kunde ta Mary medan jag tog Leffe. Det gick sådär. Mary gick mest ut i gräset med Veronica hängandes i grimskaftet. När hon tog Cindy gick det bättre.

Jag skjutsade henne till tåget sedan och åkte hemåt och fixade lite käk. Ett par matcher har det blivit nu ikväll också. Det gick inte så bra. Men, mina kamrater fick höra vad som kan vara den längsta historien om ingenting eller nånting någonsin.

Nu väntar sängen. Imorrn är det nya skor som gäller, inte för mig men för Mary.

Ovido - Quiz & Flashcards