emmeny

Alla inlägg den 24 november 2013

Av Emelie - 24 november 2013 22:46

Jag behöver lite inspiration för julpyssel. Å ena sidan kan jag vara rätt så kreativ men å andra sidan är jag rätt fyrkantig. Inredning är en sån fyrkantig del av mig. Det är därför det varken blir hackat eller malet hemma hos mig. Och framför allt inte klart.

På onsdag ska vi ha pysselkväll så då vore det ju onekligen bra med lite pyssel.

Av Emelie - 24 november 2013 22:07

Ännu en helg går mot sitt slut. Dagen har i stort sett spenderats med rapportskrivning. Mesta delen har jag läst forskning och rapporter. Det tar sig! Jag har mailat min handledare för feedback så jag hoppas att jag får någon nu. Nästa tisdag har jag satt som deadline. Denna vecka får jag lägga krutet på lärarhandledningen och boken. Bara att kriga!

Av Emelie - 24 november 2013 01:28

Idag (läs lördag) har jag mått lite bättre. Känner mig inte längre feberyrande fast rösten fortfarande är sådär, rethostan mosar mina magmuskler (som om dom mådde bra innan) och näsan var igentäppt även imorse.

Därför var jag fast besluten att få lite gjort med plugget. Känner att jag verkligen ligger efter nu. Men jag fick lite gjort och har ändrat lite approach. Så det blir nog bra till sist.


En av alla dessa bilder som producerats

J kom upp och frågade om jag ville ha lite kaffe där på eftermiddagen. Han hade roat sig med att sätta på vinterdäcken på bilarna och ville ha lite paus. Det vart min första kopp kaffe sedan i måndags. Kaffebristen har inte på något sätt gynnat min mage (note to self). Jag fortsatte skriva en stund till innan vi fick besök. Det visade sig att J vart ut och fixat i stallet mitt i alltihop. Det tackar vi för.

Nu ligger jag i sängen med en katt utspridd på magen. Lyxvärmedyna!

Ovido - Quiz & Flashcards