emmeny

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Cold wind's blowin'

Av Emelie - 22 januari 2013 19:18

Igår gick jag upp i ottan. Fixade kaffe och åt frukost. Klockan åtta skulle nämligen Element-männen komma för att montera element i salen. Mycket riktigt så var de på plats ganska precis åtta. De tågade in och började rumstera. Jag passade på att smita ut i stallet. Höll mig därute större delen av dagen.

Fixade åt Mary och vid tio så hämtade jag och Rebecca in varsin häst. Hon skulle rida ut på Leffe och ville ha sällskap. Eftersom Mary inte är så där jätte glad över att gå bland otäcka stenar och anfallande träd så fick jag låna Kashi. Vi började i ridhuset en stund och sedan tog vi en sväng uppåt vägen:-) mysigt även om det blåste lite.

Efter turen gick jag in för att värma mig och äta lunch. Värmen hade dock försvunnit. När maten var intagen gick jag ut igen och hämtade in Mary. Vi hade lite träning för Rebecca. Det gick rätt bra. :-) Så nu har vi lite att jobba med. Jag vart kvar i stallet en stund till men vart lite frusen efter mina 6 timmar där ute.


När jag kom in igen var det dock bara 13 grader inne. Försökte värma mig med en katt under ett täcke men det hjälpte inte så mycket. J tände dock en brasa så jag bosatte mig vid den större delen av kvällen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards