emmeny

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

boss says night.

Av Emelie - 12 november 2013 22:29

Det verkar som att det är dags att sova lite nu. Robbie har lagt sig tvärs över magen så det är väl bara att lyssna på chefen.


Dagen har vart bra. Hjälpte till att släppa ut några hästar så det skulle vara lite smidigare där när hovslagaren kom. Mary fick nya skor och kunde dansa ut i duggregnet som en prima ballerina. Det är dags att se över förrådet av brodd också, så att vi är redo när istiden kommer. När hovis åkt mockade jag och hjälpte till att luncha.

På väg in igen fick jag syn på infiltratören. I hönsflocken på gården har en fasanhöna kommit in. Hon kommer på morgonen när luckan till hönsgården öppnas och går in där ibland för att sno mat eller så går hon med hönsen runt på gården. Bär hönsen går in där på tidiga eftermiddagen följer hon med men natten spenderar hon ute. Hönsen verkar inte helt nöjda med denna nya inneboende men låter henne ändå vara med. Får se var detta slutar?

När jag väl kom in vart det kaffe och så ritade jag ett 1800-tals hus. Nu råkar jag ju ha ett sådant i bakfickan som kunde inspirera lite. När huset var klart satte jag mig och skrev på exjobbet också. Det är en lite tung uppförsbacke nu men det går nog bra.

Framåt eftermiddagen åkte jag och plockade upp sis för en veckohandling. Blev en hel del innan det blev färdigt. Var sjukt fikasugen när vi gick ut därifrån så set vart ett snabbstopp på Ikea.

Oj... Springer man slalom så gör man.

Kvällen har vart lugn här hemma (om man bortser från min intensiva konsert). När maten var uppäten gick jag ut och packade Marys hö och sedan fick det bli duschen.

Imorgon bitti väntar intervjun. Får se hur det går, spännande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards