emmeny

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Emelie - 8 december 2013 22:57

Eftersom större delen av dagen spenderades med det glada stallgänget har jag inte hunnit så mycket mer. Snön faller med stora stora flingor över gården och gör det tyst och fridfullt.

Imorgon ska jag släppa ut hästarna på morgonen och sedan slipa lite på exjobbet innan det ska skickas.

Av Emelie - 8 december 2013 22:53

Nu har vintern officiellt anlänt till gården med -9 på termometern. Därför var det idag dags att leta fram mitt "winter survival kit"; Ridtumvantar, plaststigbyglar och plastsporrar.

Av Emelie - 8 december 2013 22:43

Idag hade vi gemensam aktivitet i ridhuset. Det var Maja som fick uppdrag att hitta på lite trailaktiviteter för oss andra. Hennes medryttare var fotograf för dagen så många fina ( och roliga) bilder fick vi.

Banan bestod av en "rida in och backa ut del", en grind att öppna, rida igenom och stänga, en bro att rida över ( senare även en bom framför för att kliva emellan bom och bro),tre koner att flytta för skänkeln runt (även backa slalom), ett hinder, två stycken passage där man skulle flytta muggar mellan och hängande glitter att rida under. Hindret var även det klätt med glitter, och lampor. Juligt värre.

Mary brydde sig inte om något av det konstiga. Hon kan ju!

Det var en grymt rolig tillställning!


Jag misstänker träningsvärk i skrattmusklerna imorgon.

Av Emelie - 8 december 2013 00:02

Det har vart en intensiv lördag. Vi tog sovmorgon imorse och sedan lite risgrynsgröt till frukost. Därefter blev vi upplockade för en tur till E-tuna. Vi hann med lite lunch på Erikssons innan vi åkte hem. Hemma vart det i princip bara att hoppa in i vår bil och åka. Min bror fyllde igår så vi åkte dit och fikade lite.


Vi åkte förbi affären på vägen hem, sedan gjorde jag stallet snabbt innan jag gick in startade med baket. Medan degen jäste passade jag på att byta gardiner i köket.

Några bullar blev det men de blev inte helt okej. Får se om jag orkar göra en ny sats någon dag.


Det är lite småkallt ikväll, nu är vintern här!

Ovido - Quiz & Flashcards