emmeny

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Emelie - 15 december 2013 23:36

Var det helg sa ni? Det märkte jag knappt.

Igår valde jag dock att släppa plugget. Iaf större delen av dagen. Startade med att klä granen medan J bakade finska julstjärnor. Stig och även grannen kom och fikade lite. Jag somnade en stund på sängen och när jag vaknade till liv började vi fundera på mat.

Eftersom vi aldrig äter någonstans än på hallstas pizzerior eller Max när vi äter ute tyckte jag att det kunde vara trevligt med omväxling. Därför vart det middag på pizza hut. Varsin pizza och sedan efterrätt gjorde oss vansinnigt mätta.

Imorse vart det lång sovmorgon. När jag väl vaknade till liv mådde jag som en överkörd grävling. Kul. Hasade mig ner för trappen för att leta fram en kombination av olika smärtstillande läkemedel. Inne i köket kliver jag på något suspekt. Kattkräk (dubbel bemärkelse). Nån har stulit struten innehållande kattgodis, glufsat i sig allt godis (med papper och allt då de var styck förpackade i struten) och sedan spytt upp denna kompott. Jag har mina misstankar om vem denna någon är.


Efter en stunds spottande, fräsande, grinande och tycka synd om mig själv kunde jag så småningom ta mig samman och tända det tredje ljuset.


Resten av denna dag har jag skrivit. Och jag tror, banne mig, att den jädrans meritportföljen är klar. En månad innan inlämning. Woop. Nu laddar jag för att exjobbet ska bli så gott som färdigt denna vecka. If so så ska jag ta en sjujäkla välförtjänt semester över jul och nyår. Så det så.

Imorgon ska jag för övrigt träffa min klass. Väldigt spännande må jag säga.

Ovido - Quiz & Flashcards