emmeny

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Emelie - 9 december 2013 23:06

Det är bråda tider nu kan man säga, many irons in the fire. Eller nåt.

Det jag egentligen skulle ha gjort idag var ju givetvis att spenderat minst 18 timmar vid datorn för att få färdigt så mycket som möjligt på examensarbetet som ska skickas på onsdag. Nu är det ju dock så att det "bara" är övningaopponering nästa vecka och läraren sade att man inte skulle vara klar tills dess. Hur mycket är inte klar? Det får vi veta nästa vecka.

Detta var ju det jag borde ha gjort, istället åkte jag mot staden efter lunch ( ingen fara på taket, jag har 15 mb exjobb färdigt). Jag plockade upp syster och åkte till läkarmottagningen för att lämna blodprov för levern. Han ringde mig efter kl 18 ikväll och sade att värdena var normala nu. Det är skönt att höra. Då är det bara det andra kvar då.

När jag var klar med blodtappningen åkte vi till Glada Hästen i Spiltan. Hittade mycket att lägga till i "vill ha-listan". Därefter åkte vi mot Erikslund där jag skulle leta julklappar. Det gick sådär. Åkte till klädhuset sedan där jag hittade lite raggsockor, ett pannband och termoleggings.

Lämnade av sis och åkte hem. Där vart det lite mat och sedan har jag sett över lite på exjobbet.


Idag ringde jag även och tackade ja till tjänsten!

Av Emelie - 9 december 2013 22:51

Imorse låg snön vit över gården. Jag tog ut alla hästar utom Mems och en annan fröken som visade sig vara halt igår. När alla hästar var ute fixade jag i ordning Mems och vi begav oss ut på tur.

Jag tänkte som så;
1. Nu har jag tid att förmiddagsrida, bäst att passa på.
2. Det är snö, bäst att passa på att rida ut.
3. Det är fruset, bäst att passa på att rida ut på vallen.

Mary verkade nöjd med planen jag var pigg och glad. Hon gick fint framåt (inga hästätande stenar inom synhåll). Efter en stund tänkte jag att vi skulle prova trava och sedan vart det lite galopp. Men eftersom jag kände 500kg häst ladda för att springa ett långdistans löp bröt vi av och red in i skogen istället.

Hon skötte sig fint iaf, fröken Andersson.

Ovido - Quiz & Flashcards