emmeny

Alla inlägg den 16 december 2013

Av Emelie - 16 december 2013 23:08

Upp med tuppen på morgonkvisten för att komma igång. One piece, ljus och kaffe -kan man få en bättre start? Jag mös ihop med Lukas på kökssoffan innan jag pallrade mig upp och fixade i ordning mig.


Kom alldeles lagom till skolan och blev officiellt presenterad för barnen. Var där en stund och pratade lite med några av dem innan de skulle titta på film. Då åkte jag tillbaka hemåt.

Bestämde med Veronica att vi skulle mötas och diskutera opponeringen imorgon eftersom ingen av oss är säkra på uppgiften. Innan dess fick jag dock ila hem och lunchfodra hästarna. Snälla Rebecca såg till att de kom ut imorse trots att hon hade en del plugg att fixa med själv. När alla var fodrade åkte jag då och hämtade upp Veronica. Vi åt lite lunch och kikade på de olika bedömningskriterierna. Förhoppningsvis är det en del frågetecken som rätas ut imorgon.

Vi kikade lite i affärerna sedan och jag fick iaf med mig en julklapp hem. Provade även en klänning på barnavdelningen. Jättefin och bra satt den men vet inte riktigt när jag skulle använda en sån. Skjutsade Veris till tåget sedan och åkte hem för att fixa stallet. Eftersom Rebecca tog uttaget så tog jag hennes hästar. Det gick smidigt förutom att Mary såg ut som ett gyttjemonster. Täcket var fullt av blöt lera så försökte spola av det med slangen. Tyvärr hade munstycket frusit sönder så det sprutade lite hur som helst. Det värsta försvann iaf, resten får jag borsta av. JAG VILL HA SNÖ NU!!

Här på kvällskvisten kom herr A förbi för att felsöka det faktum att vi får strömavbrott stup i kvarten. Jag åkte till affären och kidnappade hans sambo på hemvägen så vi alla kunde fika tillsammans.

Avslutningsvis har jag skrivit ut 68 sidor examensarbete, mitt eget, inför morgondagen. Undrar hur många sidor det hamnar på när det är klart?

På affären hittade jag laktosfri choklad, lycka! Dock var den inte speciellt god, smakade sån billig choklad som är jättesöt.

Ovido - Quiz & Flashcards