emmeny

Alla inlägg den 5 juni 2013

5th

Av Emelie - 5 juni 2013 22:55

Jag tog mig en liten sovmorgon idag. Välförtjänt kan jag tycka. Sedan följde en lugn och skön förmiddag innan jag satte mig i bilen och for till Borgåsund för en lunchdejt med Kakan. Vi åt varsin räkmacka och sedan en glass på det. Underbart väder var det med. Vi skiljdes åt och jag rullade hemåt. Tog det lugnt ett tag innan det var dags att fiska in hästarna. Mary och Leffe fick vara kvar ute och äta eftermiddagshöet och sedan fick de komma ut i gräshagen en stund.

Medan de roade sig där fixade jag åt Myrra och Arkitekt. Och herr Arko fick en liten borstning också. Sedan fick gräshästarna komma in igen och Mary och jag tog oss en svängom i paddocken. Hon gick jättefint idag med och vi galoppade en del :-)

Imorgon vankas det picknick i Strömsholm. Mysigt!

Av Emelie - 5 juni 2013 00:04

Var uppe med tuppen imorse, faktiskt före våra tuppar iaf. Jag hörde minsann hur de började vakna i hönsgården. Jag gick ut till stallet vid tjugo över sju så jag skulle hinna få ut de flesta innan hovslagaren kom vid åtta. Det hann jag nästan, men så var hon lite tidig också. Mary fick nya dojor och fick sedan komma ut till sin grabb i hagen.

Jag mockade de 6 boxarna och var klar lagom till lunchfodringen. Gick mot huset sedan och blev jagad av hönsen. De var hungriga! Så det var bara att gå ut med hinken och kasta åt dem lite mat :-) Roliga små väsen det där. Eftermiddagen försvann och vips var J hemma och vi åkte till affären. Dagens meny blev en baguette med grillad kyckling, bacon och ost. Helt sjukt att min mage tålde det?!

Efter maten satte jag fart i stallet igen. Packade 23 påsar hö (totalt 45 kg, för er som gillar siffror), fixade 13 hinkar kraftfoder och två vattenhinkar. Snabbt gick det också. Swooosh så var det klart och jag bestämde att nu får det vara färdigt med slappandet. Så Mary och jag tog en svängom i paddocken. Hon skötte sig finfint även om hon var grymt pigg. Men hellre pigg än trött.

När hon var installad och fått kvällsmat bytte jag byxor och for till Memmel en sväng. Nu har jag hunnit duscha och lagt mig för kvällen. Sömn är nu behövligt nu.

Ovido - Quiz & Flashcards