emmeny

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Emelie - 30 juni 2013 21:00

Dessa dagar varje år är de stora hemvändardagarna om man är suring. I synnerhet då det är veteranmarknaden och det var det ju idag. Så jag packade in mig själv och storasyster i bilen och rullade dit. Vi mötte upp lillasyster när jag ljugit för en parkeringsvakt. Sedan gick vi och tittade på den märkliga mix av saker som säljs. När vi kändes oss nöjda åkte vi till släggans och åt lunch, sedan vart det fika hos mor och far. Jag fastnade i en låda med bilder och annat från farmor. Jag fick med mig några bilder hem också.

Jag minsann alltid på språng som barn. Så till den grad att morfar snickrade ihop en grind i det där grindhålet då jag inte alltid hade koll på läget och rusade ut på vägen. Andra bilden är min farmor och farfars bröllopsfoto. Och den sista är jag med min farmor.

Av Emelie - 30 juni 2013 20:51

Gårdagen var sjukt lång. Kändes som flera dagar och det gjorde mig dagvill. Efter väckning och uppstigning åkte vi till Torshälla för att hälsa på Js morbror, vilket resulterade i mer jobb för J. Vi åkte hemåt och jag tog det lugnt en liten stund innan jag fixade stallet.

När det var klart byttes det om och donades. Sedan tog vi med oss Rebecca in till Cityfestivalen. Det var väl inte så mycket att se där men skönt att komma ut lite. Vi tog ett stopp på Max på hemvägen. Hemma fortsatte J i garaget och jag smälte maten. Efter en stunds vila tog jag en powerwalk. Eftersom det regnat en stund innan så valde jag vägen istället. Asfalten är lite för hård för att springa på men jag joggade lite där vägrenen var tillräckligt bred. Kom hem skönt varm iaf. Sedan vart det, som jag nämnde i tidigare inlägg, impulstripp till Michaela och Micke.

Av Emelie - 30 juni 2013 18:35

Denna tid i fredags kväll befann jag mig i ett garage för att undsätta två karlar med haveri på bilen.

Igår kväll hamnade vi spontant hos Michaela och kom hem när klockan var 03:10. Ibland är nätterna händelserika, så är det bara.

Ovido - Quiz & Flashcards