emmeny

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Emelie - 9 juni 2013 23:40

Jag somnade sent i natt, av någon anledning var det stört omöjligt att somna. Tre någon gång måste jag ha slumrat till iaf. Halv åtta vaknade jag av mullret. Sprang upp och drog ur kontakterna till ps3 och router och kröp ner i sängen. Sedan var det ett sjudundrande skådespel, rakt ovanför.

När det lugnat ner sig en aning åkte jag in till Hallsta och köpte frulle. Naturligtvis började det hällregna igen när jag klev ur bilen. I foppatofflor, smart drag där. Frukost blev det iaf och sen tog jag en kort tupplur. Strax innan lunch åkte jag ut till syster och var där en stund. Monica kom också förbi. Jag hade ju intaget idag så strax innan tre var det dags att rulla hemåt. Hela tre hästar tog jag in vid ordinarie intagstiden. Och sedan Mary och Leffe lite senare på kvällen.

Idag var det också min Kashi-dag och vädret gjorde att jag valde ridhuset. Tur det, för när jag red började det mullra och sen kom regnet. Kashi och jag fick till ett superpass idag, fast hon var pigg. Jag fick jobba med alla muskler:-) När vi var klara och hon stod i boxen tog jag och J in Leffe och Mary. När vi kom till hagen tittade en blöt tjej upp med en stor gren i munnen och gnäggade glatt. De fick komma in och torka (och äta lite mer). Under tiden gick jag in och åt mat, sedan var det dags att gå ut och rida nästa.

Mary och jag valde samma arbetsplats, men jag tog en skritt runt gården först. Vi jobbade lite i trav och lite öppna och sluta. Svårt sa Mary, men hon jobbade jättefint. Sedan brakade vi iväg i galopp. Den var mycket bättre än tidigare, så nu finns det inga ursäkter längre. Det är bara att galoppa och galoppa. Vi avslutade lika som vi började, med skritt runt gården fast den andra slingan. Detta är samma väg som till sommarhagen och sedan ut på vägen. Mary tyckte dock att vi jobbat alltför hårt i ridhuset så då är det bäst att se spöken så att jag inte får för mig att vilja jobba mera. Vi kom runt utan några större dispyter iaf och en trött tjej fick komma in i boxen och få kvällsmat.

Ovido - Quiz & Flashcards