emmeny

Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Emelie - 16 juni 2013 23:22

Idag började dagen bra. Sov lagom länge. Solen sken nästan och jag var pigg. Fixade med tvätt och annat en stund. Sedan ringde jag Michaela och hon kom hit för en ridtur. Tyckte det var alldeles perfa eftersom jag hade Kashi idag. Vi red i paddocken och Kashi var jättefin. Lagom tills vi var klara kom en störtskur men det gjorde inte så mycket. Hästarna fick gå ut igen och Michaela och jag tog lite kaffe och glass inne. :-)

Sedan gjorde hon sig i ordning för att åka hem och jag skulle ta in hästarna. Rebecca skulle precis rida Leffe så Mary fick vara kvar ute och få lite hö tänkte jag. Så jag tog in de andra i den ordningen som kändes lämpligast. Kashi och Myrra måste ju in först då de hetsar upp sig. Sedan tog jag tjejerna i sommarhagen då de blir helt solo annars. Det betydde att det var tre kvar i rasthagarna så jag tog i den ordning som det är sagt. Mötte då hästägaren som tar den nästsista. Möter hennes mor i stallet sedan innan jag går ut för att titta till Mary. När jag kommer in har de skrivit på tavlan. Dumt att inte säga det till mig direkt. Sånt där skit gör att jag blir oxtokig. Båda mötte mig och ingen sade något utan väljer att skriva på tavlan istället.

Resten av kvällen har vart lugn. Jag har tvättat och fixat med det. Nu ska jag sova för imorrn är det utsläpp.

Av Emelie - 16 juni 2013 23:06

Igår... Hmm. Ja. Lördag. Jo! Nu minns jag. Jag tog sovis. Och en sen frulle. Sedan pallrade jag mig ut till stallet där Rebecca redan mockat åt Mems. Väldigt tacksamt. Jag pysslade lite med annat tills hon kom tillbaka och sedan satte vi igång och rensa sly och kontrollera tråden i skogshagen. Det tog sin lilla tid men det var inte så farligt. När vi var färdiga tog vi glasspaus. Jag övertog intaget av Sissi sedan, vilket gick oerhört snabbt. Sedan skulle vi rida lite. Jag tänkte bommar så vi lade ut några i paddocken. Rebecca och Kashi ville vara med. Det var något flumartat kan man säga. Såvi gjorde ett litet hinder. Och hej vad det gick. Mary visade upp sig från sin bästa sida. Fin galopp och fina språng.

Efter ridningen fick Mary och Leffe gå ut i Kashis hade sen åkte jag och handlade till kvällen. Hemma donade jag lite inne tills det var dags att ta in och fodra.

Vi grillade lite med grannarna och åt. Sedan försvann J ut till bilen igen och jag tittade lite på film innan kudden lockade.

Ovido - Quiz & Flashcards