emmeny

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Emelie - 8 juni 2013 23:12

Av Emelie - 8 juni 2013 23:00

Denna långhelg svischar förbi. Förvisso är det bara lördag idag. Men ändå.

I torsdags packades ryggsäcken med sallad, jordgubbar, baguetter och dricka sedan rullade jag och lillasyster mot Strömsholm. Vi tittade på YR-dressyr, galna ponnyryttare och bland säljtälten. På eftermiddagen var det dags för Rebecca och Kashi men de hade ingen bra dag i galoppen den dagen tyvärr. Vi masade hos hemåt sedan, jag med en skaplig bränna (med betoning på bränna). Jag fixade stallet sedan och tittade på film.

Fredagen var konstigt nog en ledig fredag för mig. Jag har ju normalt mitt pass på fredag morgon men Maja var skyldig mig ett pass sedan tidigare. Jag valde att spela lite denna fredagsförmiddag. Det har ju inte hänt på ett par månader. Kul att alla kunde samlas en stund. Vid lunch pluggade jag en stund och sedan gjorde jag stallet. Under kvällen roade jag mig med Borta med vinden, en sån härlig film. Går aldrig ur tiden :-)

Imorse tog jag sovis igen. Vaknade strax efter nio men segade rejält med att kliva upp. Framåt elva gick jag ut och fixade till Mary. Sedan in och åt frukost och duschade. Vid ett packade jag och Rebecca in oss i en bil och Uffe i en annan och så for vi till Strömsholm igen. En mycket härlig dag med fina ekipage. Mitt emellan klasserna öppnade sig himlen dock. Lite otur. Tur i oturen var dock att vi kunde sitta i dressyrtältet, där det fanns kaffe, fikabröd och annat gått. Innan vi kom dit hade jag och Rebecca vart och kollat säljtälten så vi var aningen blöta när vi väl kom dit. Det gjorde att jag drack min första kopp kaffe sedan i tisdags. Men det gick bra, som tur var.

Vi åkte hem efter GPn. Egentligen skulle vi ha stannat och tittat på clinicen med Lussan och Tilde men Rebecca skulle gå på grillkvällen och ville byta om först och jag var lite kall. Så hemåt vart det. Men det var en trevlig dag. Under denna kväll har jag ätit Max och hjälpt syster att lära sig spela cod.

Ovido - Quiz & Flashcards