emmeny

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Emelie - 22 juni 2013 13:52

Av Emelie - 22 juni 2013 13:50

I förrgår hade jag utsläpp igen. Tog ut allihopa och gick in. Satte mig och jobbade lite med uppgiften. Det gick rätt bra, fick lite tips och råd. Lunchfodrade och sedan fixade jag åt Mary. Efter det gick jag in igen och kokade potatisen som jag skulle ha i potatissalladen. Pysslade med lite olika inomhus tills det var dags att hämta in Mary för en ridtur. Hon var inte på bästa humör. Så istället för att rida dressyr vart det galopp på vägen. Hej och hå! En tvärnit blev det och då lyckades jag klämma mig i knävecket. Jag spelade lite sedan på kvällen, det var riktigt roligt.

Igår morse var det segt att gå upp så kom inte ut till stallet förrän klockan nästan var halv nio. När jag släppt ut några stycken kom Susanne så jag fick hjälp med resten. Så det gick fort iaf. Fixade åt Mary och sopade sen tyckte magen det var dags för frulle. Vilade en liten stund innan lunchfodringen och när den var gjord fixade jag mig i ordning för middagen.

Jag blev lite ledsen på ögat då ingen klänning satt riktigt bra. Ville inte ha långklänning när det var så varmt heller. Så till slut fick det bli shorts och linne. Vi åkte till sis lite tidigare för att jag skulle hjälpa till med förberedelserna. Det vart en rätt trevlig kväll.

Idag är jag lite seg. Orkar inte riktigt ta tag i något. Men ja, ibland får man väl vara lite slö.

Ovido - Quiz & Flashcards