emmeny

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Emelie - 12 juni 2013 23:03

Igår hade jag utsläpp igen. Smidigare då, inga täcken. Fixade stallet och efter lunch rullade Rebecca fram åklådan. Mary skulle ut på tur. Eftersom hon behöver träna att åka i transporten tyckte jag minsann att vi kunde åka till Hästkliniken i Strömsholm och vaccinera. Nu ska vi ju grunda om så detta var första turen. Hon skötte sig mycket bra, även om hon ansåg det hela vara hemskt tråkigt! Rebecca och jag passade på att luncha på Markan också så fick fröken passivitetsträna under tiden.

När vi kom hem släppte jag ut henne och sedan fixade jag transporten. Åkte sedan och hämtade big sis. Vi köpte fika och åkte hem till mig och väntade in min mor. När hon kom pratade vi om allt mellan himmel och jord. Sedan kom lil sis en sväng också. När mamma och Milla åkte hem rullade jag och R-M till Västerås för att titta på blommor. För min del vart det dock kattans och kvällsmat.

Resten av kvällen blev lugn med lite engelskaplugg.

Av Emelie - 12 juni 2013 22:54

För att komma till rätta med de senaste dagarnas bloggbrist får jag helt enkelt börja om från början.

Denna vecka inleddes med ett pass i stallet. Vädret var ju inte på topp så hästarna fick ha jackor på sig. När alla var ute sprang jag in och loggade in på min kurssida. Sommarkursen startade och jag ville vara säker på att jag inte missade något viktigt så där på morgonkvisten. Det gjorde jag inte. Det var jag och ett gäng andra förvirrade studenter som hängde i diskussionsdelen. Efter en stund hittade jag iaf uppgifter och introduktionsföreläsningen. Så spännande!

Jag gick ut och lunchade några hästar och flyttade några andra till sommarhagar. Sedan mockade jag några boxar och packade några kassar hö. På kvällskvisten jobbade jag och Mary lite. Först i paddocken men den var blöt och tung så vi gick in istället och galopperade en del. Duktig tjej:-)

Ovido - Quiz & Flashcards