emmeny

Alla inlägg under februari 2012

Av Emelie - 15 februari 2012 23:47

Precis så grymma är vi, jag och mina NwO-grabbar. Kan man kalla dom grabbar? Den yngsta är ju 28 och den äldsta 45? Nåväl. Äger gör vi iaf.

Idag skulle jag vakna tidigt, och det gick väl så där. Åkte ut till stallet strax efter elva och Mary kom så glatt i hagen. Gosfia. Jag valde att inte rida idag då jag fortfarande inte är så pigg. Istället vart det invigning av de nya grejerna. Inte helt lätt att montera på så att säga men mycket bra när det väl användes:) Hon kämpade på riktigt bra. Åkte hem och tog en liten lätt lunch, sedan åkte jag till sura. Mamma hade hämtat upp Rose-Marie för en fika hos mormor och morfar. Var där ett par timmar.

Hemma i Hallsta plockade jag upp en pizza på hemvägen fast jag inte var nå hungrig. Knaprade lite på den iaf. Sedan har jag unnat mig en ansiktsmask, en dusch och en genomsmörjning. Skönt det, och välbehövligt. Har kört lite s&d på kvällen. Vunnit mest:)

Nu hoppas jag att jag kommer upp i tid imorrn. Wish me luck:)

Av Emelie - 15 februari 2012 01:21

Halva februari har redan gått. Vet inte riktigt vad som händer med dagarna, de bara försvinner. Jag har vart hängig ett par dagar, lite feber med stundvis frossa och sjukt trött. Men inget bryter ut!! Har iof hört andra som vart så också.

Jag har inte haft så mycket för mig sedan sist. I fredags träffade jag mina J-dog tjejer. Vi for till Jenny i Enköping och myste. Innan dess hade jag och Mary ett riktigt träningspass för michaela. Så kul men aj vilken träningsvärk jag hade på lördagen:) helgen i övrigt blev lugn, lördagen var jag i stallet större delen av eftermiddagen och söndagen hanns en fika med familjen hos storasyster.

Denna vecka har jag mest tagit det lugnt. Men idag åkte jag till stan och köpte ett longeringssystem till Mary. Blir nog bra :) har spelat en del under eftermiddagen. Gått hyfsat bra men det är så dåliga servrar. Massa lagg:( nu ska jag sova lite. Hoppas på en härlig dag imorrn:)

Av Emelie - 1 februari 2012 23:44

En halv vecka sedan sist igen. Icke bra. Haha. Söndagen blev lugnt min bror med fru och barn kom ut och hälsade på i stallet. Efter det gympade jag och Mary lite och galoppade för första gången på länge. :) duktig tjej. I måndags var jag ledig men det vart inte mycket gjort. Tog en skittur i solskenet vilket uppskattades av både häst och ryttare. Efter stallet mötte jag upp mamma och lillasyster på Håkans döttrar. I tisdags var det skoldags, heldag fysik med elektricitet och magnetism. Åkte hem och spelade lite, sedan ut till Busan. Idag vart det tidig avfärd till veterinären, lilla Robbie skulle bli knipsad. Allt gick bra!!:) hamnade på soffan med kaffe och en groggy katt på magen sedan. Pratade med stora sis och bestämde dejt. Så vid ett for jag och plockade upp henne sedan for vi till loppiset på bäckby. Hittade en tavla till och en söt såssnipa. Efter det gjorde vi Ikea, åt och drog ett varv. Fick med mig lite brasaker hem:)

Vissa människor är så guld värda. De som finns där varje dag och de som man inte ser varje dag som dyker in ibland för att kolla hur man mår. Det är tur man har dessa som hjälper en se sig själv ibland.

Ovido - Quiz & Flashcards