emmeny

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Summer sale!

Av Emelie - 25 juni 2013 07:19

Idag har jag utsläpp, därför är väckarklockan ställd. Frågan är dock om det är nödvändigt. Jag vaknade kl 6, en hel timme före larmet. Kvart över hörde jag foderautomaterna vända sig i stallet.

Igår var jag på turné med syster. Vi skulle ta en lunchdejt men det vart också en vända på rean. Det var rätt lugnt med folk så man behövde inte vara rädd för att bli översprungen. Jag är i stort behov av en ny garderob. Så jag införskaffade lite linnen, ett par camoshorts och en bikiniöverdel (helt logiskt när det var bikinitrosor jag behövde). Sedan köpte jag löpardojor och löpartights på stadium. Så nu jäklar!

Vi var rätt trötta så vi åkte till sis och drack kaffe. Sedan insisterade hon på att jag skulle prova hennes epilator. För det första: AJ! För det andra; att det ens finns ett läge som heter soft är ju skrattretande. För det tredje; det tar väldigt lång tid och är smärtsamt, är det ens värt det? Efter den lilla tortyren åkte jag iaf hem. Det var mockat åt Mary så jag packade ihop lite mat och sedan gick jag in och pluggade. Adjektiv, adverb och prepositioner. I engelska då naturligtvis. Och så vart det marsch i säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards