emmeny

Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Efficiency

Av Emelie - 3 december 2013 22:40

Idag var det bättre snurr på kugghjulen och jag kom upp i tid. Lite kaffe och sedan ett gäng rapporter att läsa igenom. Idag släpptes ju även PISA rapporten och den var ju högst tråkig läsning. Mer resurser till lärarna nu!

Jag fixade lite med min egen rapport, ritade lite bilder till boken och fick besök av Kakan. Vi pratade plugg, jobb och livet i största allmänhet.


När hon åkt fortsatte jag med mina bilder. När J kom hem åt vi lite mat, dagens kulinariska mästerverk blev risgrynsgröt med kanel. Går det mot jul så gör det.

När vi ätit och jag ritat lite gick jag ut till stallet och gjorde ordning Mems. Ett kort igångsättningspass fick det bli idag. Hon var väldigt positiv till det hela och sprang nästan före mig till ridhuset. Jobbade och kände lite i skritten där hon var himla fin, det var hon även i den lilla trav vi kände på idag.

Mitt i allt så fick vi besök av ägarinnan också.

[Bild]

Jag stal till mig en bild av henne. Jag var så ambitiös att jag red i jeans idag. De var lite tajtare än jag tänkt.

När stallet var färdigfixat gick vi in och fikade lite. Resten av kvällen har jag fortsatt med dagens tema och ritat lite till.

Imorgon blir det nog mer åt det teoretiska hållet innan jag åker till intervjun.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 april 2014 23:47


..bokstavligt talat. Efter en hel veckas vila var det idag dags att hoppa upp igen och se hur damen tog det hela. Som en kanonkula visade det sig. Ruskigt mycket energi, lika mycket humör och en svettig och alldeles matt ryttare tio minuter senare. K...

Av Emelie - 17 april 2014 23:40


Dagen har spenderats med Veronica. Hon skulle till stan så vi möttes upp och åt lunch, sen kikade vi på diverse saker. Vi stannade även förbi biltvätten. Inte för att min bil blev så mycket renare (gör om, gör rätt) - den blev dessutom täckt med ...

Av Emelie - 17 april 2014 23:35

Nu är den här; lösviktsgodis-ätar-helgen. Jag har ätit. Tillräckligt. Punkt. Köpte med ett påskägg till J när jag var och handlade, och köpte med lite till helgen i övrigt. Ur den påsen har jag nallat. Blä säger jag nu. Resten av påsen får barnen äta...

Av Emelie - 16 april 2014 23:10


På förmiddagen tog vi oss en promenad, Andersson och jag. Denna gång hade jag lärt av gårdagens hopp och studs som ledde till vissa akuta utfall i gröngräset. Således; grimma av -träns på! Vi gick inte så långt bara upp i skogsbacken och vände. H...

Av Emelie - 16 april 2014 09:21

I söndags eftermiddag när jag skulle borsta den lilla damen var hon halt. Väldigt halt på höger fram. Den plötsliga uppkommen och reaktionen tydde ju i allra högsta grad på hovböld. I måndags var hon fortfarande halt så då fick hon vara inne och fick...

Ovido - Quiz & Flashcards