emmeny

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Emelie - 10 juli 2013 00:46

Mary fick springa på lina idag. Mest för att jag ville se henne ta mina kommandon från backen. Det gick jätte fint!

Vi avslutade med en promenad runt gården.

Hästätardraken var borta. Kvar fanns bara de märkliga bollarna den spottade ur sig. Bäst att vara på sin vakt!

Av Emelie - 10 juli 2013 00:41

Idag var meningen att jag skulle gå upp tidigt. Maken skulle iväg så jag bad honom väcka mig och det gjorde han. Problemet var dock att han väckte mig när han skulle åka och inte när han gick upp. Därför vart det heller inte så tidigt.

Jag vaknade dessutom på dåligt humör. Det gick som tur var över när jag fått i mig frukost och vart i stallet och mockat fyra boxar. Tog in Mary strax innan lunch så hon fick vila lite från bromsarna. Sedan fick hon gå ut några timmar senare. Och ytterligare en stund senare gick jag ut och fixade maten till de fyra hästarna. Och YTTERLIGARE en stund senare gick jag ut och motionerade lilla tösen. Många vändor blir det.

Förutom stallvändorna har jag läst. Till kvällsmat blev det pizza. Jag var så sugen och det var länge sedan nu. Så vi åkte till skeppet. På hemvägen gjorde vi en detour till Michaela och Mickes nya place. Ett stort och fint hus, blir säkert super när de boat in sig. Några glas vin fick jag också i mig, man tackar :-)

Ovido - Quiz & Flashcards