emmeny

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Emelie - 23 juli 2013 23:51

Det vart faktiskt ingen ridning idag. Jag släppte ut hästarna imorse, slapp bli översprungen som tur var. Sedan mockade jag fyra boxar, sopade och gick in.

Gick ut en snabbis efter lunch och fodrade åt Mary och Leffe. De får gå i rasthagen denna vecka så att skogshagen får vila lite. Gick ut igen när Michaela var här och fyllde på vatten och sedan ännu en gång mot kvällningen för att packa mat. Antog att J var hungrig (och jag med) så ridningen sparar jag tills imorrn. Då ska vi (förhoppningsvis) på tur med Angel om hon får okej från vet.

En bild från förra sommaren, när Angel var med i Marys flock.

Av Emelie - 23 juli 2013 23:43

Denna dag har, förutom lite stall, ägnats åt högst vardagliga sysslor. Vi hade en nattgäst här som har pysslat i trädgården. Min fina uteplats hade förvandlats till en djungel men detta rådde han bot på under gårdagen och idag. Hur som så såg jag till att han fick en stadig frukost; ostomelett och en stor kanna kaffe. Jag fick också i mig lite omelett men sedan satte jag igång att baka lite. Jag tänkte som så, att är det någon som kommer på torsdag så kan det vara gott med fika. Så jag gjorde mockarutor först och sedan en annan variant, utan choklad men med hallon i glasyren. Det vart så där. J tyckte den var god. Sa han..


Mitt på dagen fick vi besök av Michaela och Oscar. De kom lagomt till att första kakan var färdig. Perfekt ju! Vi fikade och pratade. Undersökte om det hade poppat upp några klubbtävlingar eller pay & rides, men icke. Vi får träna på och se om det kommer någon. Annars får det bli en lokal.

På seneftermiddagen åkte jag och maken till City gross. Han ville så gärna ha sin vitlöksdressing och den finns ju bara där. Kom hem med en massa annat också; konstigt. Han insisterade på att köpa ballonger och serpentiner. Jaja.

Medan han spelade sedan tittade jag på en film. Ibland är det skönt med såna dåliga komedier, men denna var nog lite åt det sämsta hållet.

Ovido - Quiz & Flashcards