emmeny

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Emelie - 22 juli 2013 23:42

Jag var uppe med tuppen imorse för att släppa ut hästarna. Alla skötte sig fint utom en, höll på att bli överkörd. Skickade ett paniksms till min hovslagare som kunde komma på eftermiddagen. Tur! Jag hade egentligen tid nästa vecka men Marys hovar hade vuxit grymt mycket.

Strax före tre gick jag ut och mötte henne. Mary fick nya skor och en godis när det var färdigt. Sedan klädde vi på oss och tog ett dressyrpass. Det började jättebra, men någonstans på mitten hade vi en hetsig diskussion. Vi hade inte alls samma åsikter om gångart, form eller tempo. Så vi provade något nytt; tölt med inslag av stepp. Det hela var Marys idé, jag var inte helt frälst och menade bestämt på att det inte förekommer i något dressyrprogram. Hon tyckte att det borde vara med i alla. Till slut blev vi iaf sams och kunde trava av, i bra tempo och bra form.

Dagens bonus blev ett pass på Myrra, Rebeccas mammas sto. Eftersom jag skulle ridit Kashi igår men då hon var lite halt härom dagen så fick jag välja mellan NV och Myrra istället. NV har jag ju provat en gång och det var ju sjukt kul men nu passade jag på att välja Myrra, prinsessan kallad.

Det var ett helt okomplicerat men givande pass. Hon var väldigt lyhörd och mjuk. Alla gångarter var hemskt bekväma. Vi får se, hon kanske blir till låns fler gånger.

Ovido - Quiz & Flashcards