emmeny

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Emelie - 19 juli 2013 23:45

Förra veckan fick vi tillökning i Ekeby, fem små kycklingar såg dagens ljus.

Nu har de vuxit till sig och är så här sjukt söta.

Rebecca tog den fina bilden när vi var där och hälsade på de små.

Av Emelie - 19 juli 2013 18:26

Imorse när alla hästar kommit ut fick Mary vara dressyrhäst igen.

Hon var föga imponerad av att få på sig en sadel så tidigt på dagen.

Men ut i ridhuset kom vi minsann. Jobbade rätt länge i skritt eftersom damen plötsligt glömt bort hur man gör en halt. Så en massa halter blev det. Och skänkelvikning, öppna och sluta. Sedan travade vi. Och gjorde samma övningar. Mary var faktiskt hur fin som helst.

Tillbaka i stallet plockade jag fram grejer och så lastade vi på transporten. Mary hade bråttom in för att se vad det var för äventyr vi skulle på.

Bästa Rebecca skulle ju köra oss till Strömsholm för spruta nr 2. Det tog tid där. Alla veterinärer var upptagna så vi fick vänta en och en halv timme innan det hela var klart. Men nu så. Är hon grundad igen och vi är godkända för tävlingsbanorna!

Av Emelie - 19 juli 2013 07:34

Jag tycker det är väldigt besynnerligt vart tiden på morgonen tar vägen? Jag vaknar strax efter 6 och POFF; helt plötsligt är klockan halv åtta. Nu ska jag skynda mig ut med hästarna så jag hinner rida en liten stund :-)

Ovido - Quiz & Flashcards