emmeny

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Emelie - 18 juli 2013 23:25

Idag fick Mary vara dressyrhäst på kvällen. Red delar av ett program samtidigt som jag hade sitsträning. Hon var sjuuukt fin i traven i höger varv. Jobbade lite mer med tempot i traven sedan samt lite slutor i trav. Det var en mycket duktig tjej! Vi avslutade i ridhuset med galopp, där jag i det högra varvet kunde få igenom lite mer och kräva lite mer än förut.

Min insats är jag också nöjd med. Bättre sits och inverkan idag och en bra handställning.

När vi galopperat kom Rebecca och Leffe. De skulle ut på tur så vi följde med runt vallen och joggade av lite.

Helt underbart ridpass idag! Imorgon blir det workout på morgonen för sedan åker vi till Strömsholm och vaccinerar :-)

Av Emelie - 18 juli 2013 23:18

När man bloggar från mobilen, läs gärna igenom vad du skrivit innan du postar. Så slipper man fel som "hjärtattack" när det man egentligen skulle skiva var "hjärtat var varmt".

Av Emelie - 18 juli 2013 23:15

Jag vaknade tidigt imorse. Då hade jag armen om en katt som låg på mitt täcke. Själv frös jag. Men hjärtattack varmt. Älskade lilla katt.

Jag klev upp och gjorde mig lite kaffe innan jag knatade ut i stallet. Skickade ett grattis-sms till syster också, som fyller år idag. I stallet var alla hästar på benen, utom NV som hade sovmorgon.


Trött kille


Det tog en nästan timme innan alla var ute men då hade jag fyllt på vatten också. Mockade åt Mary och åt Rebeccas när jag ändå var i farten. Gick in och roade mig. Sedan fastnade jag i min bok ett par timmar när jag ätit lunch.

Syster skulle uppvaktas där på eftermiddagen så jag fixade fikabröd och en blomma sedan for jag dit. Mamma, pappa och Milla kom strax därefter. J kom dit från jobbet och sedan även bror med fru. Trevligt!


Ludde var på plats!

Ovido - Quiz & Flashcards