emmeny

Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Emelie - 14 juli 2013 23:35

Idag hade jag Rebeccas hästar då hon åkt bort. Jag var ut hyfsat tidigt och mockade, sedan gick jag ut igen när de fått eftermiddagsmaten. Fixade hö och kraftfoder sedan var det dags för första ridpasset.

Började med Kashi. Hon var väldigt pigg så jag jobbade lite övergångar, tempo och halter. Det vart riktigt bra känsla på slutet.

- Paus för mat -

Sedan var det Marys tur. Jag ville inte nöta i dressyren så jag ställde upp ett mini-hinder, typ 40 cm. Alldeles lagom för att jobba galopp på ett lite roligare sätt. Hon hoppade fint och hade en härlig bjudning. Galopperna i båda varven var kanon och fattningarna klockrena. Traven både före och efter var också super! En mycket nöjd ryttare med andra ord:-)

Av Emelie - 14 juli 2013 23:18

Jag hade bara snabbt läst igenom instruktionen för denna veckas studier. Och tolkade det hela som att det inte var någon inlämning denna vecka. Det var det. Upptäckte jag igår kväll. Jag hade alltså sparat lite väl mycket och länge kan man säga.

Spenderade därför kvällen igår med att läsa i böckerna, lyssna på web föreläsningar och göra grammatiska övningar.

Till frukost imorse läste jag denna artikel. Och sedan tittade jag på ett samtal mellan två av lärarna. Till slut blev iaf uppgiften inspelad och inlämnad, och del 2 formulerad till gruppen (grupp och grupp, duo tydligen). Så där ja. Trevlig helg!

Av Emelie - 14 juli 2013 10:47

Igår åkte jag och sis på en spontan loppisrunda. Dock hann vi bara med tre ställen, men ändå.

Först var vi till Läkarmissionens second hand på Bäckby. Jag köpte den här;

Och det var också allt jag fick med mig hem denna gång.

I Kolbäck hittade jag dock en vacker ljusstake men jag orkade inte gå och ta ut pengar. Vi avslutade det hela med en stopp på Lustigkullagrillen för lite lunch. J mötte upp oss där också. Sedan åkte vi hem till mig och drack kaffe.

Ovido - Quiz & Flashcards