emmeny

Alla inlägg den 13 juli 2013

Av Emelie - 13 juli 2013 19:03

Igår skulle vi jobba vidare med det vi gjorde i förrgår. Mary var inte imponerad. Hon kan minsann visa ett ordentligt rasande humör. Vi blev sams till sist. Men innan dess hade hon gjort sitt bästa för att demonstrera alternativa övningar och gångarter.

Idag har hon fått vila. Och imorgon har jag två tjejer att rida.

Av Emelie - 13 juli 2013 00:34

....
Jag hade då nyss skrivit en novell om min dag. Med bakning, läsning, grillning och bilsökande. Och så "skulle jag bara" och allt försvann. Bajs. Så kan man säga. Bajs.

Av Emelie - 13 juli 2013 00:24

Hela veckan har jag vart nervös för denna morgon. Kommer jag försova mig? Ja men tanke på att det var ett par veckor sedan jag senast hade utsläpp kändes det som oddsen var rätt höga. Men, jag vaknade! Dock var jag lite senare ut än normalt. Och, jag hade missat den lilla detaljen att fem av hästarna skulle ha flugtäcke. Jag förstår användandet av flugtäcken och jag har inga som helst problem med att det används. Mary har ju ett. Nog för att jag drar mig för att klä på henne det, regnrisk bland annat. Den största anledningen till att jag inte är ett fan av föugtäckessäsongen är dock pysslet med att klä på dem. Det tog lång tid att släppa ut imorse kan jag säga. Men till sist var en drös hästar ute i gräset.

Ovido - Quiz & Flashcards