emmeny

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Emelie - 7 juni 2011 23:41

Okej. Nu är det banne mig sommar. Och en varm sådan. Vaknade i god tid imorse, livrädd att försova mig eller att bli sen. Mitt hår såg ut som frisyren på en konstig blandrashund, inte okej. Så, bara att sätta igång plattången. Det gick hyfsat smidigt och blev rätt okej, iaf om man såg hur det såg ut innan.


Jag fick sedan klädpanik, och sedan skopanik. Jag hade egentligen redan bestämt vad jag skulle ha på mig idag men så hade jag inga lämpliga skor ansåg jag. Vilket resulterade i att halva min garderob hamnade i en hög på sängen. Till slut bestämde jag mig för en outfit, och skulle ta fram mina fina pumps. Men NEJ., Dessa älsklingar hade mina små lurviga lekt med, så de är förstörda =( Så jag vart så illa tvungen att byta om, igen. Vid det här laget var jag så varm att det enda rätta var en lätt klänning och de enda skor jag trodde mig kunna gå i en hel dag.


Jag vart såklart sen. Igen. Jag har lagt mig till med den ovanan tydligen, och jag hatar det. Jag plockade iaf upp TJ i stan och vi for till skolan där vi mötte resten av dogsen. Skrev ut våra papper och gjorde oss redo för opponeringen. Det var snabbt över och vi hade ett par timmar att slå ihjäl. Tog oss ner på stan där vi tog en tidig lunch på Cornetto Bar. För min del vart det lasange, mycket mycket gott. Sedan promenade vi runt lite. Eftersom jag insåg att mina fötter höll på att falla av så rusade vi till Skopunkten där jag panikköpte ett par skor. Nöden har ingen lag, i det här fallet iaf. Rätt snygga var de iaf, och billiga.


Tillbaka på skolan fick vi vår feedback, som var mestadels positiv. Det kändes oerhört skönt. Det gjorde att vi hann med att fixa de synpunkter vi fått redan under eftermiddagen. Strax innan tre var vi helt klara. Mycket skönt.



Jag tog TJ i släptåg ner på stan igen för att möta upp syster. Vi hamnade inne på Kappahl där jag provade en hatt. En fantastisk hatt. Jag har i flera års tid tjatat om en hatt, en solhatt. En stor. Men jag har aldrig köpt någon. Och denna var perfekt. Men jag köpte den inte, såklart. Fast jag åker nog tillbaka och köper den tror jag.  Resten av turen på stan gick ut på att prova hattar och solglasögon. Jag köpte iaf två par sonnenbrillen, vilket behövs då jag lägger ifrån mig dem lite här och var.

 

Jag hittade även en skitsöt klänning. Vit med svarta prickar. Ett helt klart måste. Jag måste ju ha nå snyggt på fredag ;-) Efter mina inköp packade jag in hela flocken i min bil; TJ, R-M o Tara, sedan körde jag hem allesammans.'


Jag rullade till hallsta där jag mötte hjärtat på infarten, så jag parkerade bilen och så åkte vi och käkade lite. Blev kvar en stund på Pizzerian innan vi kom hem. Då bytte jag om lite snabbt och åkte till TJ, där det vankades fotboll. Jag skrek KIIIIM hysteriskt i 1,5 timme. Och även på twitter. Men vad fasiken, karln är ju grym. Matchen var förövrigt också grym, 5-0. 


Nu ska jag göra natter tror jag, har haft en sjukt rolig dag idag. Min plan var att ladda upp lite fler bilder här men det får bli imorrn när jag har kabeln..


Ooh, en annan bra sak: Robbies stamtavla har äntligen kommit=D

Av Emelie - 7 juni 2011 23:25

Igår var det en rätt så seg dag. Spenderade en stor del av förmiddagen med att spela. Gick både bra och dåligt, men vi hade kul och det är ju huvudsaken. Förhoppningsvis iaf. Vi käkade lite mat på eftermiddagen sedan åkte jag ut till stallet. 


Mary var som en energibomb. Men vi jobbade på rätt så bra ändå. Hon var toksvettig när vi var klara så det fick bli en liten avsvabbning. Jag tror hon tyckte det var skönt. Så fick hon njuta av kvällssolen i rasthagen med några morötter innan de skulle in. 


Hemma satt karln och R i ett kolsvart vardagsrum och spelade. Jag hoppade in i duschen och tog en mycket kall dusch. Inte bra att slita hårt i värmen.

Ovido - Quiz & Flashcards