emmeny

Alla inlägg den 26 juni 2011

Av Emelie - 26 juni 2011 23:02

Vi åkte till stan en sväng i eftermiddag. Hjärtat tyckte det var dags för en ny rakmaskin. Så vi for en sväng till MediaMarkt. Tillbaka i hallsta vart det en sväng in på ICA, handla lite nödvändigheter och sedan hem. 


Hemma bakade jag en kladdkaka och sedan fixades maten. Makaronilåda vart det idag, och sen då kladdkakan till efterrätt. När detta var intaget for jag ut till stallet. Busan kom faktiskt fram idag, och jag fick känna igenom henne också. Därefter gick jag på grimjakt, och när jag sedan hade grimman i handen drog hon som en avlöning.. Mycket märkligt måste jag säga =/


Nu ropar kudden, tidigt imorrn.. uscha.

Av Emelie - 26 juni 2011 22:44

I torsdags åkte jag ju bland annat till hööks. Men då det var ganska urplockat så vart det inte vidare shopping där. Men det lyckades inte avskräcka mig utan jag handlade på hemsidan ist.


   Busan fick ett träns och jag fick ridbyxor (har tjatat om rutiga ridbyxor i 100år), fina ridskor och en regnjacka. Kan vara bra att ha =)

Av Emelie - 26 juni 2011 11:37

Midsommar

Jag jobbade på förmiddagen, fram tills ett. Det flöt på okej måste jag säga, och det var en lagom tur att jobba så där på midsommarafton. Åkte förbi stallet på hemvägen och sedan hem till oss. Jag unnade mig en powernap och sedan lite spel innan maken, jag och Jonas for till Sura.


Jag körde olbergavägen som vanligt, men när vi kom till Ålsätra stod en ko på utsidan av staketet. J & J agerade kofösare. Inte så svårt, för kossan hoppade tillbaka in i hagen när den såg de två komma. I sura vart det massa god mat=) Vi hade det lugnt, skönt och mysigt där på altanen. Åkte hem strax innan tolv tror jag.


Igår..

..var inte någon bra dag. Hade förbaskat ont i rygg, axlar och nacke. Pysslade lite här hemma iaf med tvätt och disk. Lagomt kul. Framåt kvällningen körde jag Memmel o Anders till stan. Efter det for jag till Ica och hyrde film (typ 100år sedan sist). Sedan vart det filmkväll. 


Planerna för idag är väl inte så avancerade, jag har fortfarande ont =/ Ska slänga in en maskin tvätt och så.. Sedan ska jag bråka lite med busan i stallet. 

Ovido - Quiz & Flashcards