emmeny

Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Emelie - 11 juni 2011 23:59

Nu är lördagen till ända. Tog slut för nån minut sedan. 


Åskan slog ut strömmen i hallsta. Lite mer än en halvtimme var den borta. Rätt häftigt ändå att vi är så utsatta trots att det är ett så modernt samhälle. Häftigt, och lite otäckt. När strömmen väl kom tillbaka hade vi problem med routern. Så J hade fullt upp med problemlösning. Jag och Robbie vilade istället.


Framåt kvällningen åt vi lite sedan åkte jag ut till stallet. Där stod hästen i princip färdig. Michaela hade hämtat och borstat. Jag passade på att klappa mage också. =) När jag sedan sadlat och suttit upp åkte Michaela hem till sig och jag och Mary körde rally i paddocken. Nja inte riktigt men nästan. Fast hon var rätt duktig ändå. Både hon och jag var svettiga när vi var klara.


Åkte hem och såg polisen utanför C-porten. Så jag satt kvar i bilen, kom alldeles av mig liksom Hahaha. När jag sedan gick till vår port var det nån i granntrappen som ropade Ursäkta genom fönstret. När jag vänder mig dit säger karl; Du är så vacker. Jag skrattade och gick in, men ja.. det var ju trevligt. Är ju inte varje dag man får höra sådant från främlingar. 


Nu ska jag ta och sova lite. Undrar hur det ska gå nästa vecka när jag måste upp innan kl 6. Haha, spännande tider.

Av Emelie - 11 juni 2011 15:15

Jag mår bra idag:) just nu ligger jag i soffan och lyssnar på åskan, som jag har längtat. Min lille katt satt en bra stund på balkongen och tittade. Brydde sig inte att han blev blöt. Lille krigaren. Annars håller jag på med tvätt idag. Och så lite gaming såklart. :)

Av Emelie - 11 juni 2011 00:35


Vi hade diskuterat lite fram och tillbaka hur vi skulle göra, då J slutade 12 idag. Systerdottern skulle springa ut 11.20, sedan tar det ju några timmar innan de är hemma igen efter allt tjohej. Eftersom det är lite tajt med parkering hos dem kändes det onödigt att åka två bilar, därför åkte jag inte och tittade när de sprang ut. 


Eftermiddagen därute gick så fort. Var kvar tills klockan var närmare tio. Helt ljuvligt väder, även om det var lite väl hett när vi kom. Massa god mat bjöds det på, och fika såklart. Jag lyckades såklart spilla på min vita klänning, men allt annat hade ju vart otänkbart. Haha. Jag hinkade säkert i min en flaska vin alldeles själv. Men, jag var ju varm och törstig. Var lite lullig ett tag men det gick över.


   Systerdotter och mostern.


Vapendragare =P


Nu ska jag hoppa i säng. Imorrn väntar en massa skoj (om jag inte är bakis)

Av Emelie - 11 juni 2011 00:28


Jag blev väckt av min make som ringde. Klev upp lite motvilligt tills jag insåg att idag var den 10:e, vilket innebär release av Escalation och dubbel XP. Så jag började dagen med att ladda ner mappacket, nörd som man är. Sedan fixade jag kaffe till mig. Spelade ett par timmar med de engelska boysen (om man nu kan kallas boys när man har vuxna barn och barnbarn :S) Anywho.. Tyvärr är banorna just nu perfekta för campers och snipers. Det ändrar sig säkert när folk känner sig hemma på dem. Spelade dem inte så mycket imorse men tagit ett par vändor med hjärtat nu ikväll. Om folk bara rör sig så gillar jag dem. =P

Ovido - Quiz & Flashcards