emmeny

Alla inlägg under december 2013

Av Emelie - 2 december 2013 23:48

Igår var det uppstigning tidigt. Jag hann iaf med att dricka te, gosa med katterna och tända adventsljuset innan jag blev hämtad.

Runt 11 anlände vi till Globen. Det var full fart hela dagen givetvis med massor av fantastiska ekipage och fina hästar.

[Bild]


En del shopping vart det givetvis också. Kom hem med nån ny ty av schabrak, pälsglans, longerlina, sporremmar och strumpor. Spanade efter ett stalltäcke men hittade inget passande.

Kom hem igen vid halv tolv. Då var jag lagom mör kan jag säga, men somnade iaf inte förrän vid ett.

Av Emelie - 1 december 2013 00:12

Jag fick mig en sovmorgon imorse men sedan var det bara att hoppa upp, klä på sig och skutta in i Michaelas bil för att fara till Västerås. Först Jul på Vallby. Vallby friluftmuseum är helt klart ett underskattat resmål överlag och tillfällen som denna är det ju fantastiskt trevligt. Just julmarknaden där är dock rätt uppskattad. Det var gott om folk på plats redan när vi kom dit. Vi strosade bland stånden och kikade i gårdarna.

Sedan åkte vi in till City. När var man där senast? Vi gick i lite affärer och åt lunch i Igor. Sedan vandrade vi ut lite och avslutade med en fika på Öhrmans innan hemfärd. Då var klockan redan efter fyra. Med mig hem fick jag sprayfärg, lite pyssel, batterier och en mascara. Ingen massiv shopping direkt.

Hemma vart det lite mer mat och sedan kom mamma och lillasyster förbi. Vi pratade lite om ditt och datt innan de for tillbaka hem. Jag gick ut och gjorde stallet och sedan in för att fixa lite. Julstjärnorna står på plats i köket, annars är det bara adventsljusstaken i sovrummet som är där den ska.


Pysslade en liten stund, gjorde strutar och hjärtan innan duschen kallade.


Nu är det sova som gäller, klockan 9 imorrn blir jag upplockad av pappa och Milla, sedan bär det av mot Stockholm.

Ovido - Quiz & Flashcards