emmeny

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Emelie - 2 augusti 2013 22:59

Imorse hade jag ju utsläpp. På vägen ut passade jag på att beundra de minsta krabaterna på Ekeby.


Släppte ut alla kusar, mockade och sopade. Sedan gick jag in och läste Lgr 11 (läroplanen) på engelska, mest då kursplanen i just engelska. Försökte luska ut hur jag ska lösa min uppgift. Tiden rullade på och plötsligt var jag väldigt hungrig. Fixade lite lunch och gick ut till Mary. Hon gillade inte hettan eller bromsen så mycket så hon fick komma in.

Resten av eftermiddagen spenderade jag med planerande av lektionen. Nu tror jag att det börjar likna något. Så imorgon skriver jag klart den. På kvällen åkte vi till Max då vi båda var sjukt hungriga och ingen orkade laga mat.

Av Emelie - 2 augusti 2013 22:49

Den förväntade träningsvärken kom med buller och bång. Att man kan ha träningsvärk i halsmusklerna visste inte jag förrän idag. Mary kände nog sig lika mör. Men, ingen vila här inte. I allafall inte idag.

Nu var det ju dock så att det sista rena schabraket var något genomsvettat igår. Det blev förvisso tvättat rätt omgående men hann heller inte torka. Så vi satsade på tur som skogstomtar. Mary iförd ett träns, jag iförd shorts. Vi svassade runt i paddocken en liten stund, mest för att känna på läget. Start och stopp och sånt där nödvändigt. Det gick rätt bra, trots träningsvärk och kramp i låret.

.


Mary var lite smått svullen i benen idag så hon fick sova med sockor. Paddar fick hon låna av Angel. Gröna och rosa. Trendigt.

Aha

Av Emelie - 2 augusti 2013 07:38

Av någon anledning är det där begreppet "have an early night" helt främmande för mig. Jag försöker komma i säng tidigt men så ska jag bara... Och så är det kört. Igår var en sådan dag. Vid tio började jag förbereda inför sänggående. Vad hände? Jo när klockan närmade sig tolv var jag vaken och hade uppdaterat bloggen. Härligt kämpat.

Nu är jag iaf vaken. Annars är det ju det som är den största fasan med sena nätter, att man ska försova sig. En timme eller så har jag vart vaken och känner mig inte helt död. Kommer nog igång rätt fort när jag börjat ta ut hästarna.

Först en yoghurt!

Ovido - Quiz & Flashcards